22.8 C
București
miercuri, aprilie 30, 2025

Retail – ANALIZĂ ZF. De ce se înghesuie marile lanţuri internaţionale de fast-food să vină în România? Românii mănâncă burgeri de „doar“ 444 mil. dolari pe an, o sumă de cinci ori mai mică decât cea cheltuită de polonezi. Consumul per capita e de trei ori mai mic decât în Ungaria – Sinteza

1 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: In prelucrare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Pe piaţa de fast-food, lupta se dă între lanţurile internaţionale şi cele locale. Primele sunt cunoscute pentru produse precum burgeri (McDonald’s, Burger King) sau aripioare ori alte preparate din carne de pui (KFC, Popeyes). Afacerile locale au portofolii diversificate, dar produsul fanion îl reprezintă shaorma. ♦ Brandurile mari de fast-food se înghesuie să vină în România,

Pe piaţa de fast-food, lupta se dă între lanţurile internaţionale şi cele locale. Primele sunt cunoscute pentru produse precum burgeri (McDonald’s, Burger King) sau aripioare ori alte preparate din carne de pui (KFC, Popeyes). Afacerile locale au portofolii diversificate, dar produsul fanion îl reprezintă shaorma.
♦ Brandurile mari de fast-food se înghesuie să vină în România, o piaţă care creşte precum Făt-Frumos ♦ Recent, lanţul american Wendy’s şi-a anunţat venirea în sistem de franciză ♦ Tot în 2024, şi finlandezii de la Hesburger au deschis prima unitate l În 2022, americanii de la Popeyes au intrat oficial pe piaţa locală, deschizând primele restaurante ♦ Şi alte branduri internaţionale ar putea intra pe acest segment în viitorul apropiat, printre marii absenţi numărându-se Chick-Fil-A şi Chipotle.

Românii au cheltuit anul trecut în restaurantele fast-food de tip lanţ, specializate în burgeri, 444 mil. dolari, cu 22,6% mai mult decât în 2022 şi cu peste 55% mai mult decât în 2021, arată calculele ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

Chiar şi aşa, piaţa este în continuare subdezvoltată prin comparaţie cu altele din regiune, cum ar fi Polonia sau Ungaria. Spre exemplu, suma cheltuită local este de cinci ori mai mică decât cea din Polonia, cea mai dezvoltată economie regională. Totuşi, populaţia aceste ţări este de două ori mai numeroasă, aşadar este mai concludent consumul per capita.

Un român a scos anul trecut din buzunare 23,2 dolari pentru a-şi cumpăra burgeri de la marile lanţuri specializate în acest tip de produs, cum ar fi McDonald’s sau Burger King. Asta înseamnă că lunar un consumator a cheltuit circa doi dolari, adică suficient pentru un burger, conform estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.

Suma este de două ori mai mare decât cea cheltuită de un bulgar, dar totuşi e sub bugetul alocat de un ungur ori de un polonez. Acesta din urmă cheltuie de peste două ori mai mult decât un român, pe când ungurii sunt campioni regionali cu un buget mediu de 71 de dolari per capita pe an.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!