2.2 C
București
sâmbătă, ianuarie 18, 2025

Retail – De ce nu mai cumpără românii bere la PET? Vânzările s-au prăbuşit la cel mai scăzut nivel din ultimii 20 de ani – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Ponderea PET-ului în totalul vânzărilor de bere a ajuns anul trecut la 37,4%, cel mai scăzut nivel din 2006 şi până astăzi, arată o analiză ZF pe baza datelor de la Asociaţia Berarii României, care reuneşte principalii produ cători de bere şi materii prime din sectorul berii.

Cu toate că eforturile berarilor s-au îndreptat mult în ultimii ani şi către draft, acest tip de ambalaj continuă să reprezinte o parte foarte mică din consum, de 3,4% anul trecut.

Această categorie este în scădere constantă în ultimii nouă ani, marcând un declin de 30% faţă de anul 2015“,  se arată în raportul anual al Berarii României.

 ♦ Deşi consumul de bere a scăzut în ultimii doi ani pe fondul situaţiei economice, berea la PET pierde teren continuu.

Ponderea PET-ului în totalul vânzărilor de bere a ajuns anul trecut la 37,4%, cel mai scăzut nivel din 2006 şi până astăzi, arată o analiză ZF pe baza datelor de la Asociaţia Berarii României, care reuneşte principalii produ­cători de bere şi materii prime din sectorul berii. Acest declin vine în contextul în care piaţa berii a continuat şi ea să scadă în 2023 pentru al doilea an consecutiv. Astfel, consumul a ajuns la 15 milioane de hectolitri, mai puţin cu 5% faţă de anul precedent, potrivit aceleiaşi surse. Practic, ambalajele mai scumpe precum sticla şi doza continuă să câştige teren. Ba mai mult, sticla a ajuns să reprezinte anul trecut 32,8% din vânzări, în timp ce doza reprezinta 26,4%. Cu toate că eforturile berarilor s-au îndreptat mult în ultimii ani şi către draft, acest tip de ambalaj continuă să reprezinte o parte foarte mică din consum, de 3,4% anul trecut.

„Pe categorii de ambalaje, PET-ul a înregistrat cea mai mare scădere în 2023, de 8%. Această categorie este în scădere constantă în ultimii nouă ani, marcând un declin de 30% faţă de anul 2015“,  se arată în raportul anual al Berarii României.

 


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!