Cei mai mari zece jucători din industria cărni au făcut împreună 9,65 de miliarde de lei în 2022, după o creştere de 24% faţă de anul precedent, potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe şi a celor oferite de companii. Avansul de două cifre vine într-un an marcat puternic de inflaţie, în care preţul cărnii a preparatelor şi conservelor din carne s-a majorat cu 17%.
Astfel, anul trecut, în sectorul cărnii mai mulţi jucători s-au apropiat sau au bifat primul miliard de lei, pe care până atunci îl atinsese doar Smithfield România, grup deţinut de investitori chinezi, care a rămas în continuare lider de piaţă. Compania a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 1,28 miliarde de lei, în creştere cu sub 1% faţă de anul precedent, potrivit datelor oferite de reprezentanţii săi
Carmistin al familiei Paraschiv, producătorul brandului de carne de pasăre La Provincia, Aaylex One, compania care deţine Cocorico, controlat majoritar de Bogdan Stanca, şi Agricola din Bacău, un grup integrat care face carne de pui, mezeluri şi produse ready meal, au încheiat anul 2022 cu cifre de afaceri de peste un miliard de lei.
„Ne propunem şi realizăm creşteri în fiecare an, la toate categoriile de produse. Strategia noastră din ultimii zece ani, de creştere şi diferenţiere, funcţionează şi se consolidează de la an la altul. Indicatorii pe care îi urmărim în fiecare companie sunt: cifra de afaceri de (Ă6 -10%/an), profitabilitate (mai mare de 5% din cifra de afaceri), îndatorarea financiară (mai mică de 25%) şi lichiditatea (mai mică sau egală cu 1)“, spun reprezentanţii grupului Agricola.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).