♦ În 2009-2010, tot pe fondul unei scăderi a consumului în timpul crizei anterioare, ofertele şi reducerile au reprezentat cartea pe care au jucat-o toţi marii retaileri.
Marii actori din comerţul modern apelează din nou, după o pauză de cel puţin cinci ani, la „arma“ promoţiilor pentru a resuscita consumul privat. Astfel, în primul trimestru din acest an 22% din vânzările din comerţul modern reprezintă vânzări de produse la ofertă sau reducere.
Mai exact, din 100 de lei cheltuiţi de un român, 22 de lei au mers către produse la promoţii de tipul bonus x% ori y grame, doi plus unul gratis, z% discount şi altele similare. „Tendinţa de scădere a activităţii retailerilor şi producătorilor în ceea ce priveşte promoţiile a fost evidentă în ultimii cinci ani, într-un context de evoluţie constant pozitivă a vânzărilor în comerţul modern. Scăderea ponderii promo s-a menţinut chiar şi anul trecut, în condiţiile în care inflaţia a atins cote record spre sfârşitul lui 2022, pentru ca apoi, la început de 2023, să observăm o schimbare de traiectorie“, explică Bogdana Gheorghe, managing director al RetailZoom România.
De regulă, retailerii apelează la promoţii şi oferte atunci când consumul este mai anemic, pe când în vremurile când există apetit pentru shopping acest instrument este mai puţin folosit.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).