25 C
București
sâmbătă, iunie 22, 2024

Retail – ZF Investiţi în România! Antreprenorul Ciprian Stancu, fondatorul Republica BIO, a lansat brandul de canabis medicinal HempAID şi a intrat cu el în farmacii – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

♦ Stancu vrea să mai lanseze două companii până la finalul anului, împreună cu parteneri din Franţa, respective Germania.

Antreprenorul Ciprian Stancu, fon datorul Republica BIO, a lansat la finalul anului trecut brandul de canabis medical HempAid, cu care vrea să ajungă în top 10 bran duri de CBD (canabidiol) din Europa în următorii ani, după cum a povestit el în emisiunea ZF Investiţi în România!, reali zată în parteneriat cu CEC Bank.

Motivaţia a fost că este o piaţă necunoscută, care are nevoie de foarte multă educaţie, că 70% din piaţă sunt produse pirat neverifi ca te, necunoscute, necertificate, făcute în gara je de prin Bulgaria sau orice altă ţară din Europa sau chiar de prin China“, a explicat Ciprian Stancu, care a lansat acest business ală turi de Viviana Corneţeanu.

♦ Stancu vrea să mai lanseze două companii până la finalul anului, împreună cu parteneri din Franţa, respective Germania. Antreprenorul Ciprian Stancu, fon­datorul Republica BIO, a lansat la finalul anului trecut brandul de canabis medical HempAid, cu care vrea să ajungă în top 10 bran­duri de CBD (canabidiol) din Europa în următorii ani, după cum a povestit el în emisiunea ZF Investiţi în România!, reali­zată în parteneriat cu CEC Bank. „Probabil nu este un secret că am investit într-un brand de canabis medicinal, de CBD. Motivaţia a fost că este o piaţă necunoscută, care are nevoie de foarte multă educaţie, că 70% din piaţă sunt produse pirat neverifi­ca­te, necunoscute, necertificate, făcute în gara­je de prin Bulgaria sau orice altă ţară din Europa sau chiar de prin China“, a explicat Ciprian Stancu, care a lansat acest business ală­turi de Viviana Corneţeanu. Compania a fost înfiinţată în România, dar numele brandului este HempAID pen­tru că antreprenorii ţintesc în special piaţa europeană, respectiv piaţa americană. „În pieţele dezvoltate din Europa vom fi prezenţi fie prin distribuitori, fie prin mar­ketplace-uri în toate ţările până la sfârşitul anului. În momentul acesta suntem la stadiul la care pilotăm primele livrări în Europa“. Produsele din canabis medicinal au la bază CBD şi nu conţin THC (tetrahidro­ca­nabinol), adică elementul halucinogen din planta de canabis. Antreprenorul spune că multe produse din piaţă nu sunt conforme acestui standard. „Dacă vorbim de ceea ce se întâmplă în România, foarte multe dintre produsele care se vând şi în magazine, dar mai ales pe piaţa nea­­gră prin anunţuri conţin THC. Din punct de vedere legal nu sunt ceea ce ar trebui să fie“. Dacă pentru pieţele europene este un an „pilot“, în ceea ce priveşte piaţa din Româ­nia, compania vizează în acest an venituri de 2-300.000 de euro, întrucât a intrat deja în câteva farmacii. „Reţelele de farmacii care au introdus pentru prima dată produsul au fost Farmacia Tei, Bebe Tei. Şi grupul Ropharma a intro­dus produsele în gama lor şi suntem în dis­cuţii avansate şi cu alte grupuri farmaceutice pentru listări“. Investiţiile în HempAID s-au ridicat până acum la aproape 300.000 de euro şi par­tea de producţie este realizată cu un partener din Europa. Pentru a ajunge în primele 10 bran­duri de CBD din Europa în următorii ani, Ciprian Stancu spune că va investi „oricât va fi necesar“, iar investiţia „nu poate fi mai mică de jumătate de milion de euro“.   Pariu pe bio În urmă cu aproximativ zece ani, Ciprian Stancu a început să dezvolte businessul Republica BIO, prin care produce şi comercializează produse ecologice şi bio. Brandurile principale sub care a dezvoltat până acum produse marcă proprie în parteneriat cu producători din Europa sunt Republica BIO şi Sănăţele. Sărăţelele au fost cel mai recent pariu al companiei, întrucât sunt produse care vin cu preţuri accesibile şi care au fost listate rapid în peste 1.000 de locaţii. „Recent am intrat în Rompetrol, suntem în reţeaua 5 to go, reţeaua Dr. Max, Farmacia Tei, BebeTei, care vând cantităţi semnificative, oarecum încercăm să ajungem de la comerţul specializat la comerţul de proximitate, iar Mega Image este primul retailer mare care a listat gama de Sănăţele“. Contextul de inflaţie şi scădere a puterii de cumpărare a adus o lovitură pentru piaţa produselor alimentare considerate mai sănătoase, însă antreprenorul consideră că a navigat bine prin această perioadă. „Piaţa cred că a scăzut în ultimele 3-4 luni de la începutul anului. Puterea de cumpărare s-a redus, oamenii s-au orientat către produse mai esenţiale şi au lăsat produsele de sănătate puţin mai jos în lista de cumpărături. Dacă vorbim de dinamica pe care o avem noi, datorită faptului că eram o firmă de dimensiuni medii, ne-am aşteptat, am anticipat perioada asta şi am apăsat foarte tare pedala de acceleraţie. (…) Prin urmare, în primul trimestru al acestui an avem cea mai mare creştere a businessului din ultimii trei ani“. Adaptarea Republica BIO înseamnă o orientare către piaţă şi o flexibilitate în dezvoltarea de produse care să îi permită să răspundă nevoilor chiar şi într-o perioadă mai complicată. „Lucrăm acum cu 9 fabrici din Europa şi împreună cu ei dezvoltăm reţetele pe baza a ce am auzit de la consumator. În malaxorul ăsta sunt permanent 50-60 de produse din care cam jumătate văd lumina zilei şi dacă iau în calcul şi produsele care sunt delistate, cred că rata de reîmprospătare raportată la numărul de produse noi cu care lucrăm este de 35-40%“. Cifra de afaceri a Republica BIO a ajuns la circa 2 milioane de euro în 2022, iar în 2023 ţinta este cuprinsă între 2,5 şi 3 milioane de euro. Următorul pas pentru companie este de ieşirea la export cu acest brand propriu. „Dilema pe care o avem este dacă Republica BIO să fie brandul pe care îl exportăm. Pe de o parte te gândeşti că este un brand cunoscut de zece ani, dar este cunoscut doar pentru români“. Antreprenorul a declarat că se pregăteşte să mai lanseze două companii până la finalul anului, dar nu a oferit prea multe detalii. „Tot în zona de sănătate vor fi, în zona de terapii avansate, ambele companii sunt făcute cu parteneri din Europa de Vest, mai exact din Franţa şi Germania. Avem suficientă simbioză cu ei astfel încât să putem spune că vorbim de businessuri joint venture, româno-francez, respectiv româno-german“.  

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!