0.4 C
București
duminică, ianuarie 29, 2023

Servicii profesionale – Cohn & Jansen: Spiritul și valorile care au rezistat timpului – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Dar tot n-am cum să nu-mi aduc aminte că acum 20 de ani numărai pe degete nume precum Luerzer’s Archive sau Creative Review, la mare preț în universul nostru inclusiv pentru că nu existau multe altele care să joace roluri similare...

La fel, nu cred că-i obligatoriu ca totul din publicitate să educe, să schimbe, să militeze, să zguduie din temelii, să te facă să reflectezi, să sondezi, să-ți pui mari întrebări… unele idei și execuții cred c-ar merita în continuare „luxul” de-a fi privite ca atare: gânduri deștepte, bine executate, care te fac să râzi sau să oftezi sincer, care te apropie măcar încă un pic de brandul respectiv și-ți fac pauza publicitară măcar încă un pic mai puțin indezirabilă.


Cohn & Jansen: Spiritul și valorile care au rezistat timpului

Din trecut învățăm, dar ne și uităm cu plăcere înapoi. I-am convins să arunce o privire în tolba cu amintiri pe Andrei Cohn, fondatorul agenției și creative partner, și pe Andrei „Harald” Ignat, cel mai longeviv angajat și senior copywriter, a cărui experiență profesională se identifică aproape cu cea a brandului Cohn & Jansen.

Cum era agenția acum 20 de ani și cum e azi?

Andrei „Harald” Ignat: Era o anume boemie, dar nu în sensul de superficialitate sau neprofesionalism, ci ca atmosferă și mod de-a face treabă. Fiind puțini, lucram cu toții pe toți clienții, știam toate ideile venite, modificate, abandonate, dezvoltate, prezentate, respinse sau aprobate, pe toate conturile. Petreceam mult timp împreună, cu tot felul de faze și istorisiri și comentarii, dincolo de brainstorminguri sau lucrul propriu-zis pe un brief sau altul.

Azi, când suntem de-aproape zece ori mai mulți, iar clienții noștri și numeroși, și diverși, ar fi mult mai greu să facem toate astea fix la fel la nivelul întregii agenții. Dar spiritul ăla nu s-a pierdut, cred eu, nici prin inerenta „diviziune a muncii” și împărțirea echipelor pe clienți, dar nici chiar când am fost nevoiți să stăm departe unii de alții din cauza restricțiilor pandemiei.

Care au fost cele mai mari provocări în business și creație și cum le-ai făcut față?

Andrei Cohn: Marea provocare de business a fost constant una extrem de simplă. Cum să-ți păstrezi verticalitatea profesională în măsură în care tu plătești chiria, lumina și toate celelalte la sfârșitul fiecărei luni. E mai ușor să fi exigent când n-ai toate astea pe cap. Din când în când am reușit, din când în când nu. Ponderea îi las pe alții să o judece.

Ce ai spune însă că a rămas mereu în core-ul Cohn & Jansen și de ce?

Andrei Cohn: Am încercat multă vreme să conturez o viziune fără prea mare succes și în final am găsit una scrisă de altcineva mult mai bine. Tomato, un shop de creație din Anglia spunea următorul lucru: la noi vin oamenii să se exprime cum pot ei mai bine și sunt decent plătiți pentru asta. Oricât de simplist pare, este un lucru pe care încă încerc să-l ating, din ambele puncte de vedere, atât pentru mine, cât și pentru colegii mei.

Dacă ar fi să te întorci în timp ai schimba ceva? De ce?

Andrei Cohn: Mi-aș conserva mult mai tare un anumit confort creativ pentru mine însumi. Dubla ipostază, de creativ și manager consider că m-a alienat profesional într-o oarecare măsură. Poate este doar o scuză și astea sunt limitele mele, dar privind înapoi douăzeci de ani regret că n-am găsit atunci un loc în care să pot fi mai iresponsabil din punct de vedere creativ. Poate am reușit să-l ofer altora.

Ce preferi de acum și ce preferai înainte? De ce?

Andrei „Harald” Ignat: Fiecare perioadă are plusurile și minusurile ei raportat la o alta; și e firesc să fie așa. Ce-mi place azi e că avem acces la resurse materiale și surse de informare sau inspirație aproape infinite. E drept, eu n-am intrat în publicitate chiar în vremea în care se aloca o zi din săptămâna de lucru pentru alesul pozelor de stoc din cataloagele fizice, cum îmi povestea Andrei Cohn că se întâmpla în anii lui de început. Dar tot n-am cum să nu-mi aduc aminte că acum 20 de ani numărai pe degete nume precum Luerzer’s Archive sau Creative Review, la mare preț în universul nostru inclusiv pentru că nu existau multe altele care să joace roluri similare.

Îmi place azi și că dialogul cu, inspirația din și conectările publicității la alte domenii permit mult mai des abordări inedite, spectaculoase, rezultate fresh, surprinzătoare, craft admirabil, de invidiat. Sunt deschideri spre multe zări și întrepătrunderi cu multe arii, posibile azi pentru că ni le-am câștigat odată cu inerenta evoluție. Ce-mi lipsește de „pe vremuri” (măcar în anumite momente) e că lucrurile erau de multe ori mai simple, oarecum mai lesne de înțeles, abordat, gestionat. Nuanțele mai puține, interpretările mai rare, la fel ca și riscul de-a fi suspectat c-ai intenționat să spui altceva decât ai spus, de fapt.

La fel, nu cred că-i obligatoriu ca totul din publicitate să educe, să schimbe, să militeze, să zguduie din temelii, să te facă să reflectezi, să sondezi, să-ți pui mari întrebări… unele idei și execuții cred c-ar merita în continuare „luxul” de-a fi privite ca atare: gânduri deștepte, bine executate, care te fac să râzi sau să oftezi sincer, care te apropie măcar încă un pic de brandul respectiv și-ți fac pauza publicitară măcar încă un pic mai puțin indezirabilă.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 369 (19 decembrie 2022 – 15 februarie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Undelucram.ro vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru extindere regională

Diana Crâșmariu, Cohn & Jansen: Puterea ideilor cu rezonanță în business

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.revistabiz.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!