2.4 C
București
marți, martie 18, 2025

Banking & Servicii financiare – Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în CSALB: Solicitările românilor adresate băncilor şi IFN-urilor, prin intermediul CSALB, arată nevoia de ajustare a unor contracte de credit la problemele întâmpinate în prezent – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

♦ Analiza celor 5.560 de cereri de negociere cu băncile/IFN-urile trimise către CSALB în anii 2022 şi 2023 arată că profilul consumatorului de servicii financiar-bancare este al unui bărbat din Bucureşti, cu vârsta între 41-50 de ani, care are un credit de consum în lei şi care solicită băncii renegocierea contractului de credit sau soluţionarea amiabilă a litigiului din instanţă...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către doar în limita a 250 de semne.

Analiza celor 5.560 de cereri de negociere cu băncile/IFN-urile trimise către CSALB în anii 2022 şi 2023 arată că profilul consumatorului de servicii financiar-bancare este al unui bărbat din Bucureşti, cu vârsta între 41-50 de ani, care are un credit de consum în lei şi care solicită băncii renegocierea contractului de credit sau soluţionarea amiabilă a litigiului din instanţă.

Profilul consumatorilor care se adresează Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) s-a schimbat în ultimii doi ani, iar acum solicitările românilor arată nevoia unor ajustări ale contractelor de credit la problemele întâmpinate de aceştia în prezent, a transmis Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în cadrul Colegiului CSALB.

„În ultimii ani, consumatorii români de produse şi servicii financiare au întâmpinat perioade dificile. Am trecut prin doi ani de criză sanitară, apoi ne-am confruntat cu o inflaţie ridicată şi cu creşterea costurilor la creditele, atât la cele nou contractate, cât şi la cele aflate în derulare. Solicitările românilor adresate băncilor şi IFN-urilor, prin intermediul CSALB, arată nevoia de ajustare a unor contracte de credit la problemele întâmpinate de aceştia în prezent. Apoi, faptul că tot mai mulţi consumatori doresc soluţionarea prin negociere a proceselor arată că soluţionarea alternativă nu mai este doar o excepţie, ci a devenit o practică pentru unele bănci şi este recomandată de judecători din tot mai multe oraşe din ţară. Printre beneficii se numără şi degrevarea instanţelor de procese lungi şi costisitoare pentru ambele părţile implicate“, a explicat Alexandru Păunescu.

 



Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!