20.1 C
București
vineri, iunie 14, 2024

Banking & Servicii financiare – Almaz Karassayev, IFC Europe: Primul proiect PPP pentru infrastructură rutieră din România ar trebui dimensionat între 200 şi 500 de milioane de dolari – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Reprezentantul IFC Europe consideră că primul proiect realizat prin PPP ar trebui să fie unul de valoare şi complexitate mai redusă, pentru a dovedi mai întâi succesul unui astfel de instrument în piaţa locală.

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către doar în limita a 250 de semne.

Summitul Ţuca Zbârcea & Asociaţii/IFC „Viziune şi strategie pentru atragerea de investiţii private în infrastructura din România

Parteneriatul Public-Privat (PPP) poate reprezenta un instrument adecvat pentru dezvoltarea unor infrastructuri de transport precum cea rutieră şi cea de porturi în România, crede Almaz Karassayev, director de investiţii pentru transport rutier şi maritim în cadrul IFC Europe, prezent la Summitul Ţuca Zbârcea & Asociaţii/IFC „Viziune şi strategie pentru atragerea de investiţii private în infrastructura din România”.

„Este importantă dimesiunea proiectului. Deci dimensiunea CAPEX trebuie selectată adecvat pentru primele proiecte PPP pentru infrastructură rutieră. În general, proiectele de sub 100 mil. dolari nu sunt atractive pentru potenţialii investitori, iar când proiectele se apropie de 1 mld. dolari ar putea deveni prea mari pentru finanţatori şi inaccesibile pentru guvern. Dimensiunea ideală este undeva între 200 şi 500 mil. dolari”.

Reprezentantul IFC Europe consideră că primul proiect realizat prin PPP ar trebui să fie unul de valoare şi complexitate mai redusă, pentru a dovedi mai întâi succesul unui astfel de instrument în piaţa locală.

„Mai bine începem mai jos, cu proiecte mai puţin complexe, astfel încât primul proiect să testeze cadrul legislativ şi dacă e nevoie de amendamente acestea să fie făcute, iar odată ce primele proiecte sunt implementate suntem pregătiţi pentru următoarea etapă şi guvernul poate implemeta proiecte mai complexe şi de o dimensiune mai mare”.

Alte declaraţii:

  • În cazul României credem că cele mai promiţătoare subsectoare din categoria transporturilor pentru mecanismul PPP sunt infrastructura rutieră şi cea de porturi.
  • În ceea ce priveşte infrastructura rutieră, în general finanţarea publică este foarte importantă, dar de multe ori nu este suficientă pentru a acoperi necesarul de finanţare. Este nevoie de construcţia de drumuri noi, de reabilitarea drumurilor existente şi de mentenanţă şi pentru a acoperi acest necesar de finanţare PPP-urile pot juca un rol şi pot fi un instrument suplimentar prin care guvernul să atragă finanţare privată, pe lângă finanţarea publică.
  • PPP-urile ajută la atragerea de know-how şi eficienţă din partea sectorului privat. Am văzut multe studii internaţionale şi în medie achiziţiile directe tind să aibă costuri şi întârzieri de circa 25%, iar pe PPP-uri acestea sunt de două ori mai mici, pe la 9-10%, ceea ce demonstrează că sectorul privat poate fi foarte eficient în gestionarea proiectelor pe termen lung care presupun mult capital.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!