16.5 C
București
miercuri, mai 14, 2025

Banking & Servicii financiare – BRD are 60% din credite date pe retail, iar pe segmentul non-retail 26% sunt credite pentru clienţii mari şi 14% la IMM-uri. Creditele ipotecare reprezintă peste o treime din portofoliu, iar cele de consum mai mult de o cincime. Pe corporate, creditele pentru comerţ, producţie şi agricultură sunt pe podium – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

♦ Pe segmentul retail, soldul creditelor nete acordate de grupul BRD a crescut în S1/2024 cu 8,5% an/an, la aproape 26 mld.

lei, creştere alimentată atât de IMM-uri (+14%an/an), cât şi de companii mari (+27% an/an) ♦ Pe segmentul corporate, cele mai mari solduri ale creditelor acordate de BRD sunt în comerţ, producţie, agricultură, energie şi gaze şi construcţii, stocurile finanţărilor brute pentru aceste sectoare fiind cuprinse între 1,3 mld.

Aproximativ 60% din creditele nete acordate de BRD sunt pentru retail, iar în cazul segmentului non-retail mai mult de un sfert (26%) sunt credite pentru clienţii mari şi 14% pentru IMM-uri, după cum reiese din informaţiile publicate de a patra cea mai mare bancă din România după active...

Radiografia creditării la BRD. Cât sunt creditele ipotecare, de consum şi cele corporate în bilanţul băncii cu capital francez? Ce sectoare corporate creditează mai mult banca?

Pe segmentul retail, soldul creditelor nete acordate de grupul BRD a crescut în S1/2024 cu 8,5% an/an, la aproape 26 mld. lei Pe corporate, soldul creditelor nete a crescut cu un ritm anual de circa 22%, la peste 17 mld. lei, creştere alimentată atât de IMM-uri (+14%an/an), cât şi de companii mari (+27% an/an) Pe segmentul corporate, cele mai mari solduri ale creditelor acordate de BRD sunt în comerţ, producţie, agricultură, energie şi gaze şi construcţii, stocurile finanţărilor brute pentru aceste sectoare fiind cuprinse între 1,3 mld. lei şi 5,6 mld. lei.

Aproximativ 60% din creditele nete acordate de BRD sunt pentru retail, iar în cazul segmentului non-retail mai mult de un sfert (26%) sunt credite pentru clienţii mari şi 14% pentru IMM-uri, după cum reiese din informaţiile publicate de a patra cea mai mare bancă din România după active.

Pe segmentul retail, majoritar în portofoliul băncii româneşti cu capital francez, soldul creditelor nete a crescut în primul semestru (S1) din 2024 cu +8,5% an/an, la aproape 26 mld. lei. Din această categorie, creditele pentru persoane fizice au avut un salt anual de 7%, la 24,5 mld. lei, iar finanţările pentru companii foarte mici (incluse tot la segmentul retail) au crescut cu 46%, la 1,5 mld. lei.

Pe de altă parte, pe corporate soldul creditelor nete acordate de grupul BRD a avut o viteză mai mare, crescând cu un ritm anual de circa 22%, la peste 17 mld. lei, creştere alimentată atât de finanţările pentru IMM-uri (+14%an/an), cât şi de creditele pentru companii mari (+27% an/an). La finalul lunii iunie 2024, creditele nou apro­bate prin programul IMM Plus au ajuns la 3,1 mld. lei, în creştere cu 90% în termeni anuali faţă de S1/2023. În plus, activitatea de leasing a menţinut un ritm de creştere substanţial (+20% an/an la sfârşitul lunii iunie 2024).

 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!