6 C
București
marți, noiembrie 5, 2024

Banking & Servicii financiare – Craiova, oraş de business şi centru cultural – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

♦ În fiecare marţi, de la ora 16:00, antreprenorii şi executivii din Bănie vin să povestească în emisiunea „Craiova, oraş de business şi centru cultural“ despre cum s-au dezvoltat oraşul şi zona în ultima perioadă, dar şi despre ce mai e de făcut pentru o creştere armonioasă.

Hotelul Ramada Plaza din Craiova alocă anual circa 10% din venituri pentru investiţii, iar cel mai important proiect în viitorul apropiat îl reprezintă deschiderea unui restaurant românesc cu 65 de locuri.

Spaţiul respectiv a fost gândit ca restaurant încă de la început, iar toate utilajele au fost cumpărate încă din 2015.

În fiecare marţi, de la ora 16:00, antreprenorii şi executivii din Bănie vin să povestească în emisiunea „Craiova, oraş de business şi centru cultural“ despre cum s-au dezvoltat oraşul şi zona în ultima perioadă, dar şi despre ce mai e de făcut pentru o creştere armonioasă.

Hotelul Ramada Plaza din Craiova alocă anual circa 10% din venituri pentru investiţii, iar cel mai important proiect în viitorul apropiat îl reprezintă deschiderea unui restaurant românesc cu 65 de locuri.

„Avem deja un restaurant al hotelului, dar este cel în care se serveşte micul dejun şi unde se mai fac uneori şi evenimente. Este restau­rantul principal. Conform standar­dului de brand, avem nevoie de două restaurante. Iar unul cu specific românesc e necesar în Craiova“, spune Victor Berceanu, general manager al hotelului Ramada Plaza din Craiova.

El este fiul lui Radu Berceanu, fost ministru al transporturilor. Familia Berceanu este cea care deţine hotelul.

Investiţia bugetată în acest restaurant nou este de 300.000 de euro. Spaţiul respectiv a fost gândit ca restaurant încă de la început, iar toate utilajele au fost cumpărate încă din 2015.

„Totul a fost făcut şi pregătit anterior pentru acest moment. Tot la capitolul investiţii, în industria noastră, infrastructura tehnică necesită cele mai multe întreţineri şi reparaţii, fiind şi cea mai solicitată. Mă refer la apă, căldură, utilaje, frigidere.“

Este necesară şi întreţinerea continuă a spaţiilor publice. Astfel, cam 10% din cifra de afaceri anuală merge către investiţii.

Firma Jiul SA, care operează hotelul, a avut încasări de 28 mil. lei în 2023 (5,6 mil. euro), cu 55,5% mai mari decât în anul anterior.

 

Ce urmează?

„Noi încercăm să reparăm imediat cea mai mică defecţiune. Dar există şi investiţii mai mari, cum a fost una pe care am făcut-o anul acesta. La momentul construirii hotelului, nu erau temperaturile care sunt astăzi.“

Astfel, totul a fost calculat pentru maxime de 37 de grade, timp de câteva zile pe an. Acum, în Craiova, sunt 40, chiar 42 de grade uneori.

„Aşadar, a trebuit să investim în instalarea unei folii de protecţie solare pe toate geamurile hotelului. A fost o investiţie majoră şi nebugetată, dar necesară având în vedere facturile de electricitate.“

Victor Berceanu spune că deschiderea restaurantului este în planul investiţional pe termen scurt, urmând a avea loc inaugurarea în primăvara lui 2025. „Va fi orientat în special către oamenii de afaceri din Craiova.“

Pe termen mediu, e plănuită o renovare soft a hotelului, pentru a-i da un aer nou. Asta peste circa doi ani. „Sperăm să deschidem şi un nou hotel, dar pe termen mai lung. Nu am luat nicio decizie momentan, însă cred că ne-am orienta tot către Craiova, e nevoie de hoteluri bune şi de brand. Probabil ar fi un hotel de business cotat la trei stele.“

 

Care e povestea?

Hotelul Ramada Plaza, cotat la patru stele, funcţionează sub forma actuală de la finalul anului 2015. El este însă un hotel vechi, ce datează din 1969, şi care a fost recondiţionat şi configurat.

„Avea nevoie de un refresh, de o nouă pagină în viaţa lui. Iar după trei ani de lucrări, a fost redeschis în forma actuală şi sub brandul actual – Ramada Plaza.“

Iniţial, hotelul avea patru etaje în corpul din faţă, în format de 202 camere, dar erau camere pe sistem vechi, deci de mici dimensiuni. Acum, după o renovare completă şi încă două etaje în plus, are 162 de camere.

„Astfel, din două încăperi vechi am făcut una nouă, dar am şi adăugat două etaje hotelului. Poate că ar fi trebuit să îl dărâmăm şi să-l refacem de la zero. Noi am curăţat totul până la structură şi am reconstruit şi extins pe baza acesteia.“

Dacă ar fi refăcut totul de la zero, fluxurile şi tot ce înseamnă funcţionarea hotelului ar fi fost mult mai coerente. „Totuşi, noi când am analizat hotelul, structura lui, am realizat că era foarte bună, de-asta am luat această decizie.“

Businessul este unul de familie, spune Victor Berceanu. „Am început să cumpărăm acţiuni încetul cu încetul, după ce vechile hoteluri au fost privatizate.“ Procesul a durat 15-17 ani, moment în care, în 2012, familia a ajuns acţionar majoritar în acest business.

„Iniţial, pentru că nu aveam experienţă în domeniu, am vrut să vindem hotelul pe care noi l-am privit iniţial doar ca o investiţie. Apoi, am decis să îl păstrăm şi să îl renovăm.“

 

Importanţa brandului

Ramada Plaza a fost şi încă este singurul hotel din oraş şi din judeţ afiliat la un brand internaţional, adaugă executivul. „La momentul redeschiderii eram singurii din toată Oltenia, de la Piteşti, până la Caransebeş.“ Între timp s-au mai făcut afilieri la Slatina şi la Târgu Jiu. „Suntem în continuare singurul hotel de brand din Craiova şi din judeţ. Un brand internaţional îţi oferă siguranţa ce ai găsit în alte locuri din lume sau din ţară vei găsi şi aici. Plus că te ajută să standardizezi operaţiunile“, adaugă el.

Victor Berceanu a fost prezent în cadrul emisiunii „Craiova, oraş de business şi centru cultural“, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania.

Hotelul Ramada Plaza din Craiova este în special un hotel de business. „Lucrăm foarte mult cu fabrica Ford, cu grupul ETI (care produce biscuiţi şi dulciuri). Circa 80% dintre clienţii noştri sunt clienţi de business.“

Există momente în an – cum ar fi atunci când au loc Festivalul Shakespeare sau Târgul de Crăciun, care creşte de la an – când vin şi de turişti de leisure.

„Cam jumătate dintre clienţii noştri sunt români şi jumătate străini. Gradul mediu de ocupare e undeva la 70%, dar fiind un hotel de business, vedem diferenţe între weekend şi zilele săptămânii. Încercăm să echilibrăm însă situaţia şi să aducem mai mulţi oaspeţi pe weekend, pentru că au ce face şi în Craiova şi în împrejurimi.“

 

Ce mai e de făcut?

Craiova a fost tot timpul un punct de atracţie pe scena culturală. Totuşi, după 2015 a devenit tot mai vizibilă, adaugă el. „Oraşul nostru se diversifică. O să devenim şi o destinaţie gastronomică. Sunt o serie de restaurante din Craiova vor încheia parteneriate cu diferite ambasade ale ţărilor din jurul României pentru a oferi în meniurile lor preparate din acele state, alături de vinuri sau alte băuturi specifice.“

Totuşi, cu siguranţă loc de dezvoltare mai este în industria locală a ospitalităţii. „Hotelurile existente pot face mai bine, inclusiv noi. Tot timpul este loc de mai bine. Cred că pe zona de trei stele ar fi cel mai mult loc de investii.“ Cât priveşte restaurantele, Craiova se dezvoltă. „Mai avem mult până să ajungem alte oraşe, poate chiar apropiate nouă, dar trendul este bun.“

Tot la capitolul dezvoltare, intrările în oraş sunt prioritare, adaugă Victor Berceanu.

„Avem drumul expres la care se lucrează, şi se lucrează bine, urmând a fi finalizate curând capetele către Piteşti şi Craiova, dar este important să se lucreze şi la ceea ce înseamnă deversarea traficului în Craiova.“

Sunt lucrări în ultima vreme şi se vede o îmbunătăţire a infrastructurii existente, dar cu siguranţă mai sunt multe de făcut, explică el.

„Totodată, aeroportul este important pentru noi şi ne-ar ajuta dacă ar exista o cursă către Turcia, având investitori din această ţară (Ford, ETI – n.red.). Sunt firme mari, care aduc foarte mulţi turişti de business.“

Turismul de business şi-a revenit post pandemie. Totuşi, anul acesta nu a fost vizibilă o creştere semnificativă faţă de 2023.

„Anul trecut, într-adevăr, faţă de 2022, a fost un plus de 15%. În 2024, e o stagnare a numărul de turişti. Lucrăm la bugetul pe anul viitor şi suntem optimişti. Lucrurile în Craiova se mişcă din ce în ce mai bine şi sunt convins că, în afară de partea de business, care este stabilă şi cu siguranţă va creşte, va accelera şi zona de leisure.“

Ar ajuta foarte mult turismul local şi să existe curse între oraşele din România.

„Am avut anul trecut foarte mulţi turişti din ţară care au venit pentru Târgul de Crăciun şi care au rămas la noi şi de Revelion. Zboruri către Cluj, Iaşi sau Timişoara ar ajuta.“

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!