25 C
București
sâmbătă, iunie 22, 2024

Banking & Servicii financiare – Studiu BCR: 8 din 10 români spun că banii reprezintă principalul motiv de ceartă în cuplu, iar pentru 66% dintre cupluri fondul de urgenţă este principala prioritate în economisire – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Studiul Unlock vine în contextul în care BCR a anunţat de curând depăşirea pragului de 1 milion de români educaţi financiar prin programele sale Şcoala de Bani şi Financial Coach .

Potrivit studiului Unlock, atunci când vine vorba despre economisire, 74% dintre cupluri declară că pun bani deoparte, iar peste jumătate dintre ele folosesc un produs bancar de economisire, cum ar fi conturi de economii sau depozite .

De asemenea, 66% dintre cupluri evidenţiază fondul de urgenţă ca fiind principala lor prioritate în ceea ce priveşte economiile, iar 37% aleg să păstreze banii într-un cont curent sau normal şi 19% preferă să păstreze încă banii în formă cash...

Opt din zece români spun că banii reprezintă principalul motiv de ceartă în cuplu, iar jumătate dintre ei consideră că educaţia financiară poate consolida o relaţie, arată un studiu realizat de BCR împreună cu firma de cercetare Unlock Market Research, privind comportamentul şi relaţia cuplurilor din România cu banii.

În plus, pentru 65% dintre respondenţi, planificarea banilor pentru situaţii neprevăzute este cea mai presantă dorinţă.

Studiul Unlock vine în contextul în care BCR a anunţat de curând depăşirea pragului de 1 milion de români educaţi financiar prin programele sale Şcoala de Bani şi Financial Coach .

”Atingerea pragului de 1 milion de români care au ales programele de educaţie financiară ale BCR nu este un punct de sosire, ci unul de plecare. Azi, după 8 ani de eforturi intense în aceeastă direcţie, putem spune că 1 milion de români construiesc cu încredere în viaţa lor, pentru atingerea obiectivelor şi visurilor lor, iar relaţia lor cu banii s-a schimbat în mai bine. Este în egală măsură un motiv de mândrie pentru noi, pentru că am arătat că o bancă poate avea un impact pozitiv real la nivelul societăţii. Nu ne oprim aici. Aşa cum noi putem contribui la educaţia financiară, tot aşa şi noi vrem să învăţăm cât mai multe de la oamenii cu care purtăm zilnic dialoguri financiare sincere”, spune Dana Dima, Vicepreşedinte Executiv Retail şi Private Banking la BCR.

Potrivit studiului Unlock, atunci când vine vorba despre economisire, 74% dintre cupluri declară că pun bani deoparte, iar peste jumătate dintre ele folosesc un produs bancar de economisire, cum ar fi conturi de economii sau depozite​​.

De asemenea, 66% dintre cupluri evidenţiază fondul de urgenţă ca fiind principala lor prioritate în ceea ce priveşte economiile, iar 37% aleg să păstreze banii într-un cont curent sau normal şi 19% preferă să păstreze încă banii în formă cash.

În ceea ce priveşte gestionarea situaţiilor financiare dificile, 65% dintre cupluri afirmă că s-au adaptat şi au gestionat împreună schimbările financiare, evidenţiind o abordare colaborativă în faţa provocărilor. Cu toate acestea, 13% au recunoscut că aceste schimbări au creat tensiuni şi dispute, subliniind importanţa unui fond de urgenţă şi a planificării financiare.

” Nu am fost surprinşi să descoperim că banii pot fi un factor de tensiune în relaţiile de cuplu, însă am remarcat deschiderea tot mai mare a românilor către educaţie financiară pentru consolidarea relaţiei. În acelaşi timp, am observat diferenţe semnificative între cuplurile analizate, iar aici este un element care ne-a surprins plăcut şi ne oferă optimism: cu cât cuplurile sunt mai tinere, mai educate şi mai profesionalizate, cu atât şi partenerii sunt mai deschişi către progres, mai independenţi financiar, punând mai degrabă bazele unui parteneriat cu drepturi egale. În schimb, majoritatea cuplurilor clasice, cu venituri comune sau dependente de un singur partener, se confruntă cu vulnerabilităţi financiare, corelându-se cu niveluri mai scăzute de educaţie şi venituri”, arată Adina Vlad, sociolog şi fondator Unlock Market Research.

Studiul mai arată că 80% dintre cupluri declară că îşi pun veniturile la comun şi gestionează bugetul familiei printr-o discuţie comună, ceea ce denotă un nivel ridicat de transparenţă şi colaborare în relaţii, însă expunerea la educaţie financiară este încă moderată, cu 46% dintre respondenţi care caută periodic informaţii financiare.

În plus, o treime dintre cei intervievaţi (36%) au ascuns informaţii despre bani faţă de parteneri, ceea ce poate duce la neînţelegeri şi tensiuni.

Alte concluzii ale studiului:

  • Siguranţa financiară se află pe locul 4 în lista de priorităţi atunci când oamenii planifică întemeierea unei familii.
  • 1 din 2 persoane intervievate susţine că bărbatul trebuie să plătească la prima întâlnire.
  • Doar 1 din 5 români mai consideră zestrea ca fiind relevantă în relaţia lor. Cel mai important argumente pentru zestre rămân proprietăţile (casă, terenuri, pământ).
  • De regulă, bărbatul câştigă mai mult, dar utilităţile şi vacanţele sunt plătite în mod egal.
  • Deşi clară tendinţa de a cheltui în mod egal bani pe hobby-uri şi dorinţe personale, încă se păstrează percepţia cum că femeile cheltuiesc mai mult pe dorinţe personale (31%) şi bărbaţii mai mult pe hobby-uri (25%).
  • Datoriile apropie cuplurile. Majoritatea spune că ele trebuie gestionate împreună (66%).
  • Deciziile de investiţii riscante se iau mai degrabă împreună (58%).

Cercetarea Unlock Market Research a fost realizată în luna ianuarie 2024,  pe un eşantion de 600 de persoane cu vârsta de peste 20 de ani, căsătoriţi sau într-o relaţie şi locuiesc cu partenerul.

 



Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!