Piaţa asigurărilor din România s-a aflat în ultimul deceniu pe o pantă ascendentă, dar segmente precum asigurările de garanţii sau cele de business rămân în urma liniilor de business precum RCA sau Casco, unul din motive fiind că asigurătorii locali nu au încă produsele de asigurare pe care companiile le caută. Cum se poate schimba acest lucru, de ce există un blocaj în dezvoltarea unor produse mai complexe, ce ar însemna o orientare mai puternică către aceste direcţii sunt câteva din întrebările la care speakeri atât din zona celor mai mari asigurători, cât şi din partea autorităţii de reglementare sau brokerilor de asigurări vor răspunde la conferinţa ZF Asigurări, miercuri, 28 iunie, în cea de-a treia zi din cadrul ZF Bankers Summit 2023.
Odată cu schimbarea premiselor din cauza crizelor la nivel global, companiile au început să caute diferite forme de a se asigura, solicitările fiind îndreptate spre produse complexe care au ajuns în final să fie acordate de către jucători internaţionali care subscriu poliţe în baza paşaportului european FoS (freedom of service). Astfel, prin intermediul canalelor de distribuţie, mai exact al brokerilor de asigurare, posibilii clienţi ai asigurătorilor locali devin clienţi ai asigurătorilor internaţionali. Cum se poate schimba această paradigmă, de ce piaţa rămâne în continuare ancorată în acelaşi tip de produse, cum poate industria asigurărilor să devină mai inovativă sunt alte întrebări la care invitaţii din piaţa asigurărilor prezenţi la conferinţă vor putea oferi explicaţii, puncte de vedere şi posibil soluţii sau strategii noi care vor prinde contur în perioada următoare.
În ceea ce priveşte zona asigurărilor de garanţii, reticenţa din acest segment a fost declanşată odată cu prăbuşirea fostului lider al pieţei, City Insurance, care a creat haos şi pe acest segment. De atunci şi până în prezent, subscrierile de pe această linie de business scad, dar piaţa susţine că cerere există. Ce lipseşte pentru a reaşeza această linie de business pe o traiectorie ascedentă, care sunt principalele probleme din această zonă, ce ar trebui făcut şi unde ar trebui să se uite companiile pentru a primi produsele pe care le vor sunt alte subiecte care vor fi atinse în cadrul conferinţei ZF Asigurări, miercuri, 28 iunie, care se află la a doua ediţie şi care face parte din ZF Bankers Summit 2023.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).