Tereza Tranakas, Oxygen: „Continuăm să investim în consolidarea departamentelor cheie din agenție și să ne întărim echipa”
La finalul anului trecut, Oxygen și-a redefinit identitatea de brand pentru a reflecta o noua etapă în evoluția sa: o agenție orientată spre viitor, în care creativitatea joacă rol fundamental. Biz a vorbit cu Tereza Tranakas, Founder & CEO, și a aflat mai multe despre planurile agenției în 2025, rolul AI-ului în publicitate și perspectiva ei asupra pieței de marcomm locale.
Cum a fost anul 2024 pentru Oxygen?
2024 a fost un an bun pentru agenție, în care am continuat să ne creștem cifra de afaceri și să atragem câțiva clienți noi, de anvergură, în portofoliu precum AVON, STRABAG, Globalworth sau RetuRO. Totodată, a fost anul în care am marcat un facelift de brand, odată cu o nouă etapă în viață agenției. Noul nostru slogan Creators of the Future, definește mai bine cine suntem astăzi, 17 ani de la înființare – o agenție integrată, cea mai mare agenție independența de pe piață, cu un ADN creativ și un outlook orientat spre viitor.
Cum a evoluat piață de marcomm anul trecut?
Mă aștept ca piața să fi crescut per ansamblu, deși încă există destul de multă fragmentare cu un număr foarte mare de agenții. Topul rămâne destul de constant, aici se lupta agențiile mari de rețea și foarte puține independente precum Oxygen.
Care au fost zonele de creștere?
La Oxygen, am crescut destul de mult pe zona campaniilor integrate de comunicare, care nu au fost puține la număr. Zona de evenimente a cunoscut de asemenea o dezvoltare solidă, dar și diviziile de PR sau social media au avut o creștere susținută. Nu în ultimul rând, am avut multe solicitări pentru campanii de CSR și sustenabilitate, ceea ce ne-a permis să dezvoltăm și acest departament.
La ce vă așteptați în 2025?
Contextul economic și politic actual ne face să privim piață cu oarecare prudență anul acesta. Totodată, alegem să ne concentrăm pe oportunități, să fim alături de clienții noștri, navigând alături de ei provocările inerente.
Ce planuri aveți pentru 2025?
Continuăm să investim în consolidarea departamentelor cheie din agenție și să ne întărim echipa. Estimăm că vom depăși pragul de 100 de angajați pentru birourile noastre din București și Cluj. Investim și în dezvoltarea și utilizarea unor instrumente de cercetare, precum și tool-uri de AI care ne pot eficientiza muncă în varii departamente.
Cum vedeți rolul AI-ului în domeniul publicității?
Avem la dispoziție o sumedenie de tool-uri de AI pe care le folosim deja în eficientizarea unor taskuri redundante, dar și în procesul de creație, în special în ceea ce privește conținutul digital. Chiar dacă AI-ul poate fi folosit într-un procent din ce în ce mai mare în publicitate, puterea creativității umane, a insight-ului strategic și a ideilor generate de publicitari, vor rămâne niște atu-uri ale domeniului în care activăm.
Ce planuri ai tu ca lider și om de business?
Pentru mine, prioritatea este să mențin Oxygen în topul agențiilor de publicitate și să cresc un business sănătos, cu o cultură internă echilibrată. Acest lucru nu ar fi posibil dacă nu aș avea alături o echipa de management experimentată, și o echipa dedicată și profesionistă. Mă bucur că în cei 17 ani de business am reușit să clădim o agenție de top și o reputație solidă, și reușim să evoluăm într-un mod echilibrat de la an la an.
Ziua Siguranței pe Internet: În medie, copiii primesc primul telefon la 8 ani, petrec online 1-3 ore zilnic
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.revistabiz.ro).