Alin Becheanu, head of fraud monitoring and prevention, ING Bank România: Nu cred că numărul de sisteme de securitate este atât de relevant, important este ce faci cu ele şi ce eficienţă au ele. Cred că primul pas este evaluarea riscurilor şi apoi, pe baza acelor riscuri, să-ţi dai seama unde trebuie să insişti cel mai mult.
♦ „Noi investim în educaţie, în sisteme IT şi încercăm să investim şi în zona de produse care să ofere o funcţionalitate de responsabilizare a clientului. Pe zona digitală stăm foarte bine din perspectiva aplicaţiilor, dar ce facem cu utilizatorul care nu are cunoştinţele necesare?“
Companiile ar trebui să investească în educaţia digitală a clienţilor lor, având în vedere că prin educarea utilizatorilor, aceştia devin mai conştienţi de ameninţările online şi învaţă cum să evite capcanele, să identifice anumite tipuri de atac (precum phishingul) şi să ia măsuri de protecţie adecvate. Prin urmare, reducerea erorilor umane şi prin investiţii în educarea consumatorilor cu privire la utilizarea tehnologiei poate îmbunătăţi semnificativ securitatea cibernetică a companiilor.
„Faţă de anii trecuţi vedem un model de business de fraudă, adică nu mai este o grupare care se ocupă în mod special de phishing, spre exemplu, ci acum vedem că sunt oameni care creează mecanismul, creează pagina falsă şi o pun la vânzare pe dark web. Poate de aceea sunt şi atât de multe atacuri. Astfel, este important să ţinem minte că veriga slabă din acest mecanism nu trebuie să fie educaţia clientului, acolo trebuie să investim foarte mult. În afară de celelalte componente – precum sisteme dedicate, proceduri, specialişti, educaţia trebuie să fie un pilon foarte important. Noi investim foarte mult în educaţie, sisteme IT şi încercăm să investim şi în zona de produse care să ofere o funcţionalitate de responsabilizare a clientului. Pe zona digitală stăm foarte bine din perspectiva aplicaţiilor, dar ce facem cu utilizatorul care nu are cunoştinţele necesare?“, a explicat în cadrul conferinţei ZF Cybersecurity Trends 2023 Alin Becheanu, head of fraud monitoring and prevention, ING Bank România.
Potrivit unui sondaj realizat de ING Bank România, atacurile cibernetice de tip phishing sunt cele mai predilecte în ultima perioadă, iar una din trei persoane (care au participat la sondajul ING Bank) a experimentat un astfel de atac.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).