Retailerul Profi a raportat o cifră de afaceri de 12,9 miliarde de lei pentru 2023, în creștere cu 11% față de anul precedent, potrivit rezultatelor financiare auditate. Rezultatul marchează un salt de 1,3 miliarde de lei, însă vorbim despre un ritm de creștere mai lent prin comparație cu 2022, când retailerul a bifat un avans de 22% față de 2021 până la pragul de 11,6 miliarde de lei.
În ceea ce privește rezultatul net, Profi și-a redus pierderile de la 286 de milioane de lei în 2022 la 213 milioane de lei anul trecut.
„Așa cum menționăm în fiecare an, pentru noi rezultatul net nu este semnificativ, fiind influențat de factorii specifici unei companii care a trecut prin valuri successive de M&A, cu un goodwill foarte mare care doar conform standardelor locale de contabilitate se amortizează și impactează artificial negativ rezultatul net, cu sute de milioane de lei. Conform standardelor internaționale IFRS însă, acest goodwill nu se amortizează și așadar nu influențează negativ rezultatul net. Rezultatul este influențat totodată de modul nostru de finanțare și de creșterea accelerată a ROBOR din ultimii doi ani, care este de 2-3 ori mai mare față de anul 2021, ceea ce generează cheltuieli semnificative cu dobânda. În orice caz, subliniez încă o dată faptul esențial că Profi este o companie sănătoasă, care plătește impozit pe profit” declară Andrei Bica, Director Financiar Profi.
În 2023, Profi a deschis și remodelat 160 de magazine dintre care 87 magazine noi. Anul trecut, businessul Profi a fost vândut către Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, în schimbul sumei de 1,3 mld. euro. Acordul e momentan pe masa Consiliului Concurenţei, decizia autorității de concurență fiind așteptată în a doua parte a acestui an.
Poziția cash a companiei este extrem de solidă și stabilă, deși în 2023 a rambursat sute de milioane de lei în contul datoriei bancare.
„Ceea ce contează pentru evaluarea businessului Profi este EBITDA IFRS, care în 2023 a crescut cu 17% față de anul trecut, până la valoarea de 690 de milioane de lei, demonstrând încă o dată că Profi știe să-si crească businessul an de an”, este punctat în comunicatul trimis de companie.
Cu aproape 28.000 de angajați în mai bine de 1.713 magazine proprii și Partener prezente în aproape 850 de localități urbane și rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din România. Profi Super, Profi City, Profi GO și Profi Loco, cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienți care își fac zilnic cumpărăturile în aceste magazine. Mai bine de 94% din aceste produse provin de la furnizori din România.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (revistaprogresiv.ro).