În decembrie 2023, retailerii generaliști au marcat a treia cea mai semnificativă prezență în materie de vizibilitate publicitară, cu o valoare totală estimată la peste 69,22 milioane euro, bazată pe tarifele rate card.
Printre lanțurile de supermarketuri, Profi, Lidl și Penny au fost în fruntea listei pentru valoarea estimată a expunerii publicitare, arată datele mediaTRUST.
Profi a avut o prezență publicitară estimată la peste 15,84 milioane euro rate card în luna decembrie, urmat de Lidl cu o valoare estimată de 11,55 milioane euro și Penny, cu o expunere estimată de 8,72 milioane euro.
În categoria hipermarketurilor, Kaufland, Carrefour și Auchan s-au remarcat prin cele mai mari bugete de investiții în publicitate. Pentru Kaufland, expunerea publicitară pe baza tarifelor rate card este estimată la 13,52 milioane prin difuzarea a 13.775 de spoturi publicitare. Carrefour a avut costuri cu publicitatea în reclamele difuzate la radio, televiziune și în presa scrisă în valoare de 12,63 milioane euro rate card, totalizând 11.062 de spoturi. Cifrele reflectă un efort considerabil al retailerilor de a se poziționa pe piață în perioada sărbătorilor de iarnă, o lună cheie pentru industria de retail.
În decembrie, lună tradițional asociată cu perioada cadourilor, producătorii de dulciuri au investit sume uriașe în publicitatea produselor lor. Conform estimărilor bazate pe tarifele rate card, industria dulciurilor a avut o vizibilitate publicitară cu o valoare totală de aproximativ 42,55 milioane de euro în campaniile desfășurate în perioada analizată. Brandul Kinder, parte a Ferrero România, a ocupat poziția de lider pe piața publicității pentru dulciuri, cu un buget de publicitate de peste 8,11 milioane de euro și 5.105 spoturi difuzate. Milka, sub umbrela Mondelez, a urmat prin alocarea a 5,39 milioane de euro la tarifele rate card. Publicul a fost expus în medie de 119 de ori pe zi la spoturile Milka cu produsele dulci din ciocolată. De asemenea, compania românească Boromir a fost un jucător important pe piața publicității pentru dulciuri, alocând un buget de 3,01 milioane de euro. Brandul a avut difuzate 2.876 de spoturi pentru prăjiturile sale pufoase.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (revistaprogresiv.ro).