21.7 C
București
duminică, aprilie 14, 2024

Retail – Vânzările de alimente, frânarea bruscă la început de an – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Scăderea a fost de 22,2% ca serie brută în perioada analizată, dar raportat la aceeași lună a anului trecut a fost înregistrată o creștere de 2,7% pe aceeași bază de raportare.

În ceea ce privește vânzările de produse nealimentare, scăderea a fost de 13,9%, iar comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a avut un declin 14%.

Comparat însă cu ianuarie 2023, în prima lună din acest an volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a înregistrat o creștere (serie brută), pe ansamblu, cu 6,6%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+12,2%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,7%) şi al comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în benzinării (+1,6%), potrivit datelor INS.

Comerțul cu alimente, băuturi și tutun s-a întors pe scădere la începutul acestui an raportat la finalul anului trecut, arată datele Institutului Național de Statistică. Scăderea a fost de 22,2% ca serie brută în perioada analizată, dar raportat la aceeași lună a anului trecut a fost înregistrată o creștere de 2,7% pe aceeași bază de raportare.

Începutul de an a venit cu scăderi pe linie pentru vânzările raportate de magazine, media fiind de -17,2%. În ceea ce privește vânzările de produse nealimentare, scăderea a fost de 13,9%, iar comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a avut un declin 14%.

Comparat însă cu ianuarie 2023, în prima lună din acest an volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a înregistrat o creștere (serie brută), pe ansamblu, cu 6,6%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+12,2%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,7%) şi al comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în benzinării (+1,6%), potrivit datelor INS.

Per total, în 2023, consumul reflectat de vânzările înregistrate în lanțurile internaționale de retail și local key accounts a raportat o evoluție de 12,3% în valoare și un declin de 1,3% în cantități vândute, date care marchează tendința de recuperare a ritmurilor anterioare ale vânzărilor. La o privire granulară, în topul categoriilor care au crescut atât în valoare, cât și în volum regăsim produsele de înfrumusețare (+25% valoare, +11% volum), țigările (+16% valoare, +10% volum), mâncarea semi și gata preparată ambalată (+17% valoare, +6,2% volum), cafea, ceai și cacao (+12%, respectiv +2,8% volumic) și băuturile nealcoolice (+22% valoare, +1,5% volum).

În ceea ce privește evoluția valorică, inflația este principalul motor de creștere. „Inflația prețurilor la raft s-a estompat semnificativ începând din luna august 2023, ajungând în luna decembrie la un nivel similar inflației oficiale, pentru prima dată după mai mult de 14 luni în care a depășit-o din ce în ce mai alarmant. Maximul de creștere a inflației în magazinele din comerțul modern a fost în lunile ianuarie – februarie 2023 (23% față de aceeași perioadă a anului anterior), dar diferența cea mai mare față de inflația oficială a fost înregistrată în aprilie 2023 (+7,5 puncte procentuale versus inflația oficială)”, susține Bogdana Gheorghe, Managing Director RetailZoom România.

Mai exact, inflația din magazine a scăzut progresiv, cu o reducere accentuată de la jumătatea anului, volumele înregistrând un salt pozitiv abia în lunile septembrie, octombrie și decembrie 2023, când cantitățile vândute au fost ușor mai mari (+3%) decât în 2022, în IKA, dar și în LKA.
 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (revistaprogresiv.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!