17.8 C
București
vineri, iunie 14, 2024

Retail – Alimentele continuă să se scumpească, dar inflația anuală a încetinit – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Prețurile alimentelor au continuat să crească în ultima lună, datele Institutului Național de Statistică arătând un avans de 19,8% raportat la aprilie 2022.

Zahărul continuă să fie produsul cu cea mai mare scumpire (+58,2%) în ultimul an în timp ce prețul uleiului, un alt produs care s-a scumpit considerabil pe parcursul anului trecut, a început să scadă.

Concret, datele INS, arată că prețul uleiului comestibil a scăzut cu 8% raportat la finalul anului 2022 și cu 2,42% față de martie 2023, dar, chiar și în aceste condiții, continuă să coste cu 9,2% mai mult raportat la luna aprilie a anului trecut.

Prețurile alimentelor au continuat să crească în ultima lună, datele Institutului Național de Statistică arătând un avans de 19,8% raportat la aprilie 2022. Zahărul continuă să fie produsul cu cea mai mare scumpire (+58,2%) în ultimul an în timp ce prețul uleiului, un alt  produs care s-a scumpit considerabil pe parcursul anului trecut, a început să scadă.

Concret, datele INS, arată că prețul uleiului comestibil a scăzut cu 8% raportat la finalul anului 2022 și cu 2,42% față de martie 2023, dar, chiar și în aceste condiții, continuă să coste cu 9,2% mai mult raportat la luna aprilie a anului trecut.

O altă categorie marcată de scumpiri majore este cea a produselor lactate. În luna aprilie, prețurile din această categorie erau cu 27,6%. Numai în cazul laptelui de vacă, scumpirea a depășit 28% în aprilie 2023 față de aprilie 2022.

De altfel, scumpirea accelerată a laptelui a dus la o serie de dezbateri inițiate de Consiliul Concurenței atât cu retailerii, cât și procesatorii activi pe piața locală. Toate marile rețele comerciale au acceptat să participe la acordul voluntar pentru reducerea prețului laptelui, ca urmare a discuțiilor inițiate de Consiliul Concurenței, iar în perioada următoare vor negocia cu fiecare procesator cu care colaborează.


Citește și Rottaprint: Clienții resimt ”policriza”: lansările de produse s-au redus, iar mărcile private din retail prind teren


În urma acestora, laptele de proveniență românească va beneficia la raft de o reducere de cel puțin 20%, împărțită în mod egal între retaileri (minimum 10%) și procesatori (minimum 10%). Acordul a fost convenit pentru o perioadă de șase luni și este deja în vigoare de la 1 mai.

Tot pe lista scumpirilor intră și cafeaua (+17,8%), produsele de morărit și panificație (+18,1%), legumele și conservele de legume (+25%) și fructele proaspete (+20%). Cumulat, rata medie a modificării preţurilor de consum în ultimele 12 luni (mai 2022 – aprilie 2023) faţă de precedentele 12 luni (mai 2021 – aprilie 2022) a fost de 15%.

 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (revistaprogresiv.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!