25 C
București
luni, septembrie 9, 2024

Retail – Vânzările de alimente, afectate de inflație pe parcursul anului trecut – Sinteza

1 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: In prelucrare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut (serie brută), pe ansamblu, cu 4,4% pe parcursul anului trecut datorită în special comerțului cu carburanții. În cazul vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun, avansul la finalul anului trecut a fost de 1,4%, potrivit datelor comunicate de

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut (serie brută), pe ansamblu, cu 4,4% pe parcursul anului trecut datorită în special comerțului cu carburanții. În cazul vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun, avansul la finalul anului trecut a fost de 1,4%, potrivit datelor comunicate de Institutul Național de Statistică.

Raportat la luna noiembrie, vânzările de alimente au fost singurele care au crescut considerabil calculat ca serie brută, dar au înregistrat o scădere calculat în funcție de sezonalitate. Potrivit datelor INS, în luna decembrie a anului trecut raportat la luna noiembrie, vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au crescut cu 17,9% ca serie brută, dar au înregistrat o scădere de 0,4% ca serie ajustată sezonier.

Comparat însă cu luna decembrie din 2021, cererea pentru alimente a scăzut indiferent de baza de raportare, principalul motiv fiind scumpirile generalizate. Ca serie brută, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut în decembrie 2022 cu 1,1% față de decembrie 2021. Dacă ne raportăm la numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, scăderea calculată de INS ajunge la 1,3%.


Citește și Ce (mai) înseamnă Customer Experience într-o lume self-service


Cumulat însă, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a crescut în luna decembrie 2022 comparativ cu luna decembrie 2021, pe ansamblu, cu 3,6% (serie brută) datorită creșterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,9%) şi la vânzările de produse nealimentare (+4,2%).

Evoluția s-a păstrat și raportatat la numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate. În perioada analizată, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,8% datorită creșterilor înregistrate la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+13,6%) şi la vânzările de produse nealimentare (+6,5%).

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (revistaprogresiv.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!