Ce este?
Harta contextuală este un instrument folosit pentru a dobândi o înțelegere profundă a mediului în care este creat un produs sau serviciu. Mai exact, acest instrument poate fi folosit pentru a concentra gândirea pe ceea ce se întâmplă în organizație și spre trendurile externe care ar putea afecta afacerea în viitor. Analiza mediului de afaceri ar trebui revizuită periodic, pe măsură ce sunt adunate dovezi ale tendințelor sau sunt descoperite noi tendințe.
Beneficii
Analiza mediului de afaceri împarte strategia în segmente ușor de înțeles, pentru a le analiza în mod eficient și pentru a descoperi domeniile care pot fi îmbunătățite. De asemenea, vă ajută să construiți o strategie de inovare și să identificați alături de echipa dvs. tendințele actuale ale pieței.
Cum se utilizează?
Harta contextuală presupune abordarea analitică a următoarelor elemente componente:
- Tendințe demografice: Introduceți date legate de schimbări in nivelul de educație, ocuparea forței de muncă, populație, gen etc., ale piețelor și țărilor în care își desfășoară activitatea compania.
- Legi și reglementări: Introduceți regulile sau reglementările care ar putea afecta organizația în viitorul apropiat sau îndepărtat. Urmăriți pentru ce militează organizațiile consultative sau lobbyiștii.
- Economia și mediul: Introduceți orice schimbări de tendință economică care au / au avut loc, precum și orice schimbări globale care ar putea avea un impact asupra piețelor în care organizația operează.
- Competiția: Introduceți organizațiile concurente noi sau emergente de pe piață.
- Trenduri tehnologice: Introduceți noile tehnologii care apar și modul în care acestea ar putea avea un impact asupra afacerii.
- Nevoile clienților: Introduceți așteptările clienților în raport cu produsele și serviciile firmei și cum s-ar putea schimba acest lucru în viitor. Luați în considerare orice modificări ale produselor sau serviciilor noi, care devin din ce în ce mai frecvente.
- Incertitudini și neclarități: Introduceți orice factori sau tendințe care au potențialul de a avea un impact semnificativ asupra afacerii, deși dinamica specifică a acestora poate să nu fie încă foarte clară.
În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit în permanență.
Utilizați instrumentul
Intrati in cont pentru a accesa continutul acestui instrument de management.
Daca nu aveti un cont, puteti crea rapid unul GRATUIT!