17.9 C
București
joi, septembrie 29, 2022

Ce este?

Se referă la procesul de împărțire a unei piețe în segmente sau grupuri specifice de clienți, definite în jurul unui set comun de caracteristici, dar care se pot diferenția, ajutându-i pe marketeri să izoleze clienții țintă în scopul de a fi influențați pozitiv de o potențială strategie de marketing sau promovare.

definirea segmentului de piață, piața țintă
Definirea segmentului de piață target

Beneficii

Segmentarea pieței vă ajută să obțineți date precise și relevante despre piața-target, să înțelegeți mai bine nevoile clienților și să obțineți interacțiuni din partea lor. Totodată, prin intermediul acesteia puteți să vă mențineți avantajul competitiv, să vă dezvoltați și să vă îmbunătățiți strategiile de marketing, precum și să evaluați performanța acestora. 

Cum se utilizează?

Segmentarea pieței este esențială pentru dezvoltarea unui plan de marketing eficient, deoarece distinge diferitele grupuri de clienți pe care compania dorește să le atragă. Acesta permite marketerilor să cerceteze clienții, să mapeze procesul de achiziție, să dezvolte profiluri, să își îmbunătățească eforturile de promovare și branding, pentru a crește gradul de conștientizare a brandului și loialitatea din partea grupurilor țintă de clienți, pe baza adresării mai exacte a nevoilor acestora. Segmentarea pieței se poate face în funcție de diferite criterii, printre care:

  • Criterii psihografice: Segmentarea psihografică are în vedere stilul de viață și la caracteristicile psihologice ale consumatorilor, cum ar fi interesele și hobby-urile, motivațiile, emoțiile, credințele și atitudinile lor. Aceste caracteristici sunt adesea identificate prin cercetări aprofundate, prin intermediul interviurilor și focus-grupurilor, care oferă o perspectivă asupra modului cum percepe clientul produsul.
  • Criterii demografice: Segmentarea demografică se bazează pe sexul, vârsta, nivelul de educație, ocupația și statul financiar al clientului.
  • Criterii geografice: Segmentarea geografică se bazează pe diferențele dintre clienți în funcție de regiunile în care se află. Eforturile de branding pot varia în funcție de țară, regiune, oraș etc.  
  • Criterii financiare: Acestă segmentare permite companiilor să dezvolte o suită de produse și servicii destinate diferitelor straturi socio-economice.

Instrumente complementare

Instrumentele care ajută la segmentarea pieței se prezintă sub mai multe forme. Instrumentele de segmentare cantitativă agregă și raportează datele folosind foi de calcul, în timp ce segmentarea calitativă este adesea utilizată în prezentări powerpoint, rapoarte și alte documente de marketing.

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit în permanență.

Utilizați instrumentul

Loading

Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!