32.9 C
București
sâmbătă, august 13, 2022

Ce este?

Triunghiul strategic al factorilor cheie de succes se bazează pe teoria lui Kenichi Ohmae, un binecunoscut strateg de afaceri japonez care a dezvoltat modelul 3 „C” în managementul afacerilor. Cei 3 factori cheie de succes care formează triunghiul strategic sunt Compania, Clientul și Competiția. Acești factori trebuie să fie în echilibru pentru ca o afacere să dobândească un avantaj competitiv durabil.

triunghiul strategic
Triunghiul strategic al factorilor cheie de succes

Beneficii

Avantajul Triunghiului Strategic al Factorilor Cheie de Succes este dat de simplitatea modelului și  subliniază, totodată, caracterul practic și nevoia de reducere a risipei. De asemenea, acest model evidențiază utilizarea corectă a resurselor companiei și utilizarea unei strategii de marketing eficiente. Într-o lume digitală și o economie globală concurența devine o provocare din ce în ce mai dificil de gestionat pentru multe companii. Clientul poate părea în mișcare, schimbând constant furnizorii și manifestând comportamente diferite. Cei trei C pot ajuta la construirea unei strategii de marketing solide, care să permită companiei gestionarea acestor provocări.

Cum se utilizează?

  • Compania – este partea responsabilă de maximizarea punctelor sale forte. Compania trebuie să elaboreze strategii care să ajute la valorificarea și creșterea avantajului competitiv curent și în viitor. În cadrul modelului trebuie să stabiliți modul prin care veți face acest lucru.
  • Clientul – reprezintă baza pentru orice schimbare a strategiei și ar trebui să fie punctul focal al strategiei de creștere a oricărei companii. Modelul lui Ohmae încurajează comunicarea frecventă cu actualii clienți prin conversații directe, chestionare, recenzii și sondaje. În cadrul modelului trebuie să stabiliți cum veți îmbunătăți relația cu aceștia.
  • Competiția – este al treilea factor important în strategia 3 „C” a lui Ohmae. Impactul negativ potențial al concurenței poate fi minimizat prin îmbunătățirea imaginii brand-ului, reinvestirea profitului în dezvoltare și eficientizarea utilizării resurselor. Printre acestea se numără investiții în campanii promovare și PR. În cadrul modelului trebuie să stabiliți modul prin care vă veți diferenția față de competiție.

Acest instrument combină 3 dintre cele mai importante elemente pe care ar trebui să se concentreze managerii pentru inițierea unei schimbări într-o organizație. Cei 3 factori trebuie să fie în echilibru pentru ca o afacere să aibă un avantaj competitiv durabil. Utilizarea modelului ajută la valorificarea punctelor forte organizaționale și la folosirea acestora pentru a asigura diferențierea față de concurență. Dacă acest obiectiv este atins, liderii se pot aștepta să genereze profituri pe termen lung și niveluri ridicate de creștere.

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.

Utilizați instrumentul

Loading

Cum poți crește vizibilitatea afacerii tale?

spot_img

Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!