35.2 C
București
luni, august 8, 2022

Ce este?

Este un instrument folosit pentru a crea criterii de evaluare a obiectivelor de performanță. Denumirea sa este un acronim care poate fi reținut cu ușurință și la care se poate face referire în timpul elaborării strategiei și în procesul de stabilire a obiectivelor. Acronimul SMART a fost modificat de-a lungul timpului pentru a include particula „-ER”, ce reflectă procesul de a crea obiective MAI INTELIGENTE.

obiective de business, obiective smarter, obiective smart
Obiective de business SMARTER

Beneficii

Acest instrument oferă direcție și ajută la formularea corectă a obiectivelor, evaluează punctele forte și punctele slabe și motivează, ajutând la menținerea concentrării asupra atingerii rezultatului dorit.

Este un instrument de creștere a performanței, identificând ariile unde e nevoie de îmbunătățiri. Foarte important, folosind un astfel de instrument se creează și un sentiment de satisfacție în procesul de monitorizare a progresului. Definind obiective SMARTER nu veți irosi timp prețios în activități care nu sunt orientate spre obiective.

Cum se utilizează?

Fiecare obiectiv are un rol important și trebuie să fie:

1. Specific – un obiectiv specific ar trebui să răspundă la întrebările „cine?”, „ce?”, „unde?”, „când?” și „de ce?”; răspunsurile formează o declarație de misiune asociată obiectivului.

  • Cine se implică în atingerea scopului?
  • Ce încearcă organizația să realizeze?
  • Unde / în ce arie este definit obiectivul (este întotdeauna necesar)?
  • Când ar trebui îndeplinit obiectivul?
  • De ce s-a stabilit acest obiectiv?

2. Măsurabil – ce indicatori vor fi utilizați pentru a determina dacă obiectivul este îndeplinit? Această secțiune oferă tangibilitate unui obiectiv, deoarece măsoară progresul concret.

3. Accesibil / Fezabil – această secțiune poate necesita o autoevaluare atentă, deoarece pentru a face obiectivul realizabil, vi se poate cere să deprindeți noi abilități sau să schimbați atitudini vechi. Dacă dumneavoastră sau echipa condusă nu dețineți abilitățile potrivite, poate fi necesară alocarea de timp sau alte resurse suplimentare pentru a atinge obiectivul.

4. Relevant – obiectivul trebuie să se încadreze în contextul general al afacerii și să fie complementar altor obiective pe care compania urmărește să le atingă.

5. Încadrat în timp – dacă nu este stabilit un interval realist șansele de succes în atingerea obiectivului scad dramatic. Este important să asociați termene limită pentru obținerea rezultatelor care asigură atingerea obiectivului și să decideți dacă ele pot fi respectate.

6. Evaluat – este important să măsurați constant progresul și să evaluați dacă obiectivul respectă parametrii definiți inițial sau necesită ajustare.

7. Revizuit – în cazul în care obiectivele inițiale au nevoie de amendamente, pur și simplu trebuie revizuite/ajustate.

Când obiectivele SMART nu sunt suficiente, managerii pot construi obiective SMART(ER) pentru a creșterea responsabilitatea față de atingerea lor. Astfel, elaborarea obiectivelor de business prin metoda SMARTER crește șansele de reușită în îndeplinirea lor.

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.

Utilizați instrumentul

Loading

Cum poți crește vizibilitatea afacerii tale?

spot_img

Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!