32.9 C
București
sâmbătă, august 13, 2022

Ce este?

Analiza factorilor de influență a industriei sau Analiza Porter este un model conceput pentru a explica factorii care influențează cât de competitivă ar fi o industrie dintr-o țară la nivel internațional. O astfel de analiză ajuta la înțelegerea avantajului competitiv pe care îl poate obține o companie ca parte a unei anumite industrii, dar și a modului în care guvernele pot acționa pentru a îmbunătăți poziția unei țări într-un mediu economic competitiv la nivel global.

Beneficii

Analiza Porter poate fi folosită atât pentru a descrie sursele avantajului competitiv, cât și modul de obținerea  unui astfel de avantaj. Modelul poate fi, de asemenea, utilizat de companii în conturarea strategiei de investiții, în decizia de pătrundere pe diferite piețe naționale, în elaborarea strategiei operaționale pe anumite piețe. Instrumentul asigură analiza mediului extern al organizației, demonstrând că alegerile strategice nu ar trebui să fie doar o funcție a structurii industriei și a resurselor unei firme, ci ar trebui să includă și aspecte legate constrângerilor cadrului instituțional.

Cum se utilizează?

Teoria diamantului Porter susține că organizațiile care pot obține un avantaj competitiv în țara lor de origine, îl pot valorifica și la scară internațională. Cu toate acestea există patru factori pe care organizația trebuie să îi ia în considerare în valorificarea avantajului competitiv la nivel internațional:

  • Factorii de producție: se referă la materii prime și materiale efective, dar și la condițiile de mediu natural (clima, resursele naturale), cât și la resursele socio-economice (de ex., costul și calitatea forței de muncă) sau la cadrul de reglementare care poate diferi de la o țară la altă. 
  • Industrii corelate: succesul într-o industrie depinde în mare măsură de punctele forte și slabe ale concurenților. Analiza companiilor din sector ajută la identificarea potențialilor parteneri și a competitorilor ce necesită a fi monitorizați pentru a vă asigura o mai bună poziție pe piață.
  • Situația cererii: acest factor se referă la identificarea caracteristicilor pieței, cum ar fi valoarea costul de producție. Cu cât piața este mai bine înțeleasă, cu atât vă va fi mai ușor pentru companie să stabilească costul produselor sale.
  • Strategie, structură și rivalitate: anumite structuri și forme de organizare și implicit obiectivele unei companii, pot fi diferite în altă țară. Acest lucru se datorează faptului că valorile și cultura acelei societății le modelează pe cele ale organizației, care influențează ulterior cât de receptivi vor fi angajații la stilurile de management implementate.
analiza factorilor de influență, analiza porter
Factori de influență a industriei

În plus, este important a se ține cont de faptul că autoritățile joacă un rol direct atunci când vine vorba de finanțarea sau taxarea organizațiilor, dar influențează indirect activitatea unei companii prin eficiența sistemelor de educație sau sănătate publică. De calitatea sistemului de educație și a celui de sănătate depinde calitatea forței de muncă.

Uneori organizațiile sunt înființate în perioade tulburi din punct de vedere economic, iar evenimentele neprevăzute pot afect proiecțiile și obiectivele strategice ale unei companii. Este important de reținut că lista de mai sus nu este exhaustivă și nu poate trata toți factorii de influență asupra unei companii.

Instrumente complementare

Companiile care doresc să rămână competitive într-o anumită industrie au nevoie de o analiză amănunțită a poziționării competitorilor și a factorilor care influențează sectorul în ansamblu, iar acest instrumentul facilitează identificarea elementelor care influențează competitivitatea unei industrii într-o anumită țară.

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.

Utilizați instrumentul

Loading

Cum poți crește vizibilitatea afacerii tale?

spot_img

Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!