32.9 C
București
sâmbătă, august 13, 2022

Ce este?

Analiza propunerii de valoare este menită să evidențieze caracteristici speciale ale unui produs sau serviciu oferit de companie clienților săi. Instrumentul se concentrează pe acele elemente care diferențiază organizația de concurență, iar valorificarea sa va contribui la atragerea de clienți noi, la creșterea performanței companiei și implicit la îmbunătățirea rezultatelor financiare.

Beneficii

Propunerea unică de valoare asociată unei companii sau a unui produs poate pune bazele unei strategii de marketing eficiente, dacă este făcută corect. Dacă aveți un o propunere de valoare foarte bine realizată acesta va comunica clienților target acele caracteristici care fac produsul / serviciul special, mai bun și mai util decât oferta concurenței, stimulând astfel dorința de cumpărare.

O propunere de valoare clară, simplă dar de impact poate deveni și baza strategiei de conținut în procesul de vânzare, simplificând strategia de vânzări în ansamblu, prin concentrarea atenție asupra beneficiilor pe care produsul sau serviciul le aduce clienților. 

Cum se utilizează?

Există patru pași în analiza unicității propunerii de valoare. Toți cei patru pași trebuie urmați cu atenție pentru a îmbunătăți poziția strategică a organizației în industrie.

  • Pasul 1: Analizați elementele de valoare din perspectiva top managementului organizației. Realizați sondaje și cercetări pentru a determina ce consideră clienții a fi cel mai important atunci când achiziționează un produs (de exemplu, prețul, calitatea). De obicei, companiile de succes asigură un bun raport calitate-preț, în timp ce produsele de o calitate slabă, dar foarte scumpe, generează dezinteres. O altă modalitate recomandată este să discutați cu clienții și partenerii existenți pentru a identifica ce contează cel mai mult pentru ei atunci când achiziționează produsele / serviciile companiei.
  • Pasul 2: După colectarea datelor, faceți un clasament în care să includeți organizația și competitorii, în funcție de elementele identificate de interes pentru clienți. Acest clasament indică locul în care se află organizația pe piață în raport cu concurența. Este important să rămâneți neutri în acest proces și să rezistați tentației de a acorda organizației cele mai înalte poziții în clasament. Cu cât sunteți mai obiectivi, cu atât raportarea va fi mai realistă și va conduce la decizii corecte și precise.
  • Pasul 3: Determinați punctele forte ale organizației. Folosiți o listă pentru a identifica acele specificații și caracteristici ale produsului / serviciului orientate către client, în care organizația excelează. După ce au fost identificate aveți în vedere modalitățile de promovare a acestor caracteristici, integrarea lor în mesajele promoționale, construirea discursului agenților de vânzări în jurul lor etc. Valorificați-le într-un mod care să fie convingător pentru clienți.
  • Pasul 4: Mențineți poziția. Indiferent de trăsătura identificată ca punct forte al companiei, luați măsuri pentru a proteja acel avantaj competitiv. De asemenea, este important să recunoașteți că și alte organizații vor fi conștiente de caracteristicile unice pe care compania dumneavoastră le deține. Din aceste motive, inovarea consecventă, simplificarea proceselor și caracteristicile atractive devin elemente critice. Pe măsură ce produsele se schimbă, continuați să monitorizați unicitatea propunerii de valoare și să promovați caracteristicile unice care răspund cel mai bine cerințelor pieței.

Instrumente complementare

O analiză SWOT sau o matrice TOWS poate sprijini analiza unicității propunerii de valoare, ajutând la identificarea punctelor forte și slabe ale organizației completând lista de caracteristici care disting organizația de concurenții din industrie.

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit în permanență.

Utilizați instrumentul

Loading

Cum poți crește vizibilitatea afacerii tale?

spot_img

Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!