Ce este?
Strategia de intrare pe piață este un plan pe care organizațiile îl folosesc pentru a sublinia modul în care vor aduce pe piață un nou produs, serviciu sau model de afaceri. Această strategie este creată cu intenția de a obține un avantaj competitiv prin îmbunătățirea experienței pe care clienții o au în raport cu produsul / serviciul.
Beneficii
Realizând o astfel de planificare reduceți timpul de lansare pe piață, diminuați costurile asociate cu lansările de produse eșuate, creșteți capacitatea de adaptare la schimbare, gestionați provocările în materie de inovare, asigurând o experiență eficientă a clienților, conformitatea cu reglementările legale, evitând o abordare greșită și asigurându-vă că lansați un produs / serviciu de succes.
Cum se utilizează?
Cele mai bune strategii de intrare piață au în vedere integrarea a trei aspecte cheie:
- Clienți: o atenție deosebită trebuie acordată modului în care produsul satisface nevoile și dorințele clientului. Strategia ar trebui, totodată, să planifice modul de îmbunătățire a serviciilor pentru clienți. Cu cât experiența generală a clientului este mai bună, cu atât crește mai mult loialitatea acestuia față de brand, ceea ce va îmbunătăți performanța financiară a companiei.
- Companie: strategia trebuie creată având în vedere viziunea și misiunea organizației. Pentru a crea o strategie față de care angajații vor fi dedicați și motivați, aceasta trebuie să se alinieze cu valorile și cultura care i-au atras inițial către organizație.
- Concurența: organizația trebuie să înțeleagă produsele și serviciile companiilor concurente pentru a identifica poziția sa pe piață și modalitățile prin care să o îmbunătățească. Analizați atitudinea clienților cu privire la produsele din oferta curentă, ce caracteristici sunt dorite și cum sunt percepute în raport cu produsele competitorilor.
Realizarea strategiei de intrare pe piață implică parcurgerea pașilor de mai jos:
- Identificați cărui segment de piață îi este dedicat produsul / serviciul;
- Precizați prin ce se diferențiază produsul / serviciul. Aceste informații vor fi utilizate pentru a crea o propunere de valoare.
- Stabiliți strategia de preț. Acest pas depinde de tipul bunurilor oferite și de modelul de business al companiei.
- Alegeți modul de promovare și canalele de vânzare. Acest pas constă în stabilirea celor mai atrăgătoare mijloace de promovare din perspectiva clientului, a strategiilor de marketing considerate cele mai eficiente, precum și a canalelor de vânzare optime.
Alegerea unei strategia de promovare eficiente implică, de asemenea, segmentarea clienților țintă în funcție de reacția lor la un mesaj de promovare și de specificațiile dorite de aceștia în raport cu produsul sau serviciul promovat. Prin construirea segmentelor de clienți echipa de marketing poate crea o propunere de valoare care să rezoneze cu valorile clienților din grupul țintă. Când segmentați clienții țintă, luați în considerare următoarele:
- În ce domeniu activează clientul?
- Cât de mare este baza de clienți din acel segment?
- Cum a reacționat clientul la o anumită strategie de promovare?
- În ce regiune geografică se află clientul?
- Cum va folosi clientul produsul sau serviciul?
- Ce beneficii va avea clientul în urma achiziționării produsului sau serviciului oferit?
- Ce informații trebuie să furnizeze compania clientului?
- Cum va fi folosit produsul?
- Cât de rentabilă va fi vânzarea către acest tip de clienți?
Echipele de marketing care doresc să dezvolte o strategie complexă pentru lansarea pe piață a unui produs / serviciu trebuie să analizeze relația produs-piață (ce problemă rezolvă produsul sau serviciul pentru clienți?), publicul țintă (cine ar beneficia cel mai mult în urma achiziționării produsului?), concurența și cererea (cine oferă deja un produs / serviciu similar?) și modul de distribuție (unde va fi vândut acest produs și prin intermediul cui?). Folosirea instrumentului va ajuta la înțelegerea mediului extern.
În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.
Utilizați instrumentul
Intrati in cont pentru a accesa continutul acestui instrument de management.
Daca nu aveti un cont, puteti crea rapid unul GRATUIT!