Ce este?
Analiza mediului de afaceri reprezintă procesul sistematic de colectare a datelor cantitative și calitative despre starea actuală a mediului extern al unei organizații, inclusiv tendințele tehnologice, nevoile clienților, schimbările politice, variabilele economice și problemele de mediu.
Beneficii
Analiza mediului de afaceri extern îmbracă o gamă largă de forme de la discuții ocazionale la programe formale de cercetare de piață și planificare organizațională. Aceste instrumente maximizează potențialul de dezvoltare al unei companii, permițând acesteia să gestioneze eficient riscurile, să identifice amenințările și oportunitățile din piață și să obțină un avantaj competitiv.
Analiza mediului de afaceri este un instrument extrem de important pentru înțelegerea și luarea deciziilor. Succesul firmei depinde de capacitatea de luare a deciziilor, iar analiza mediului de afaceri permite managementului să decidă informat, selectând cea mai bună opțiune pentru succesul și creșterea firmei.
Cum se utilizează?
Fiind un pas fundamental în planificarea strategică, evaluarea mediului implică un efort amplu de colectare a datelor, al cărui scop este de a asigura o înțelegere aprofundată a pieței, a mediului competitiv în care operează compania, precum și a punctelor sale forte și slabe.
Definirea competențelor de bază ale unei organizații, a nevoilor și a dorințelor clienților săi, precum și a amenințărilor cu care se confruntă pe plan extern plasează organizația într-o poziție bună pentru a identifica cu exactitate oportunitățile pe care le poate urmări pentru a-și asigura creșterea sustenabilă.
Analiza datelor din diferite surse va permite organizației să se angajeze într-un proces de planificare, pentru a identifica și determina prioritățile în inițiativele sale strategice.
Instrumente complementare
Evaluarea mediului de afaceri poate fi utilizată concomitent cu alte instrumente de analiză și planificare strategică, cum ar fi analiza competențelor de bază, analiza competitivă, analizele SWOT și SOAR.
În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.
Utilizați instrumentul
Intrati in cont pentru a accesa continutul acestui instrument de management.
Daca nu aveti un cont, puteti crea rapid unul GRATUIT!