32.9 C
București
sâmbătă, august 13, 2022

Ce este?

Procesul de rezolvare a problemelor organizaționale implică gândire critică și atenție la detalii. În centrul acestui model este importanța de a găsi cauza principală a unei probleme. Odată ce problema este identificată, modelul solicită echipei să dezvolte o soluție care să limiteze acea problemă prin acțiuni orientate către clienții produsului.

Este cel mai frecvent utilizat în industria auto, de către inginerii responsabili de procesul de asigurare a calității, dar este aplicat și în alte industrii, cum ar fi retail, servicii medicale, servicii financiare, administrație publică și producție industrială.

procesul de rezolvare a problemelor, modelul 8D, metoda celor 8 discipline
Modelul celor 8 discipline

Beneficii

Metodologia ajută la determinarea cauzei fundamentale a unei probleme și stabilește un set de acțiuni pentru corectarea și prevenirea acesteia. De asemenea, Metoda 8D (celor 8 discipline) se concentrează pe îmbunătățirea relațiilor dintre membrii echipelor, încurajându-i să lucreze împreună pentru depășirea obstacolelor.

Cum se utilizează?

Modelul celor 8 discipline este un proces de rezolvare a problemelor într-un mod orientat spre echipă și cauza problemei, spre deosebire de maniera de rezolvare axată doar pe problemă și soluția ei. În centrul acestui model se află dorința de a găsi cauza principală a unei probleme. Echipei i se cere să dezvolte o soluție pentru diminuarea potențialelor riscuri, iar odată ce izolarea cauzei este completă membrii echipei pot lua măsuri pentru rezolvarea problemei și evitarea altor obstacole similare în viitor.

Metodologia implică un set de pași care conduc către o schimbare sistemică și îmbunătățesc procesul,  pentru a evita problema în viitor.

Cele 8 Discipline (8D) sunt prezentate mai jos:

  • D0: Stabilirea cauzei – Faza inițială constă în planificarea procesului prin determinarea constrângerilor actuale în mediul de afaceri.
  • D1: Formarea echipei – Determinați membrii care vor face parte din echipă, care vor stabili modul prin care problema va fi rezolvată și cum vor fi implementate acțiunile necesare.
  • D2: Descrierea problemei – Analizați problema, răspunzând la următoarele întrebări: cine, ce, unde, când, de ce, cum și cât.
  • D3: Elaborarea unui plan de izolare – Identificați acțiunile care vor limita rapid problema și izolați-o intermediar, astfel încât clienții să nu fie expuși.
  • D4: Analizarea cauzei principale – Determinați cauzele posibile care au dus la apariția problemei.
  • D5: Stabilirea modului de corectare – Identificați acțiunile care vor corecta definitiv problema clienților și testați ipotezele stabilite pentru a vă asigura că aceste eforturi vor fi eficiente.
  • D6: Implementarea și validarea acțiunii corective permanente – Aplicați acțiuni corective definitive care vor avea un impact de durată asupra afacerii și nu vor permite ca această problemă să apară din nou.
  • D7: Prevenirea recurenței – Modificați sistemele pentru a vă asigura că aceste erori nu vor mai apărea.
  • D8: Recunoașterea meritelor echipei – Felicitați membrii echipei pentru eforturile lor și sărbătoriți succesul.

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.

Utilizați instrumentul

Loading

Cum poți crește vizibilitatea afacerii tale?

spot_img

Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!