4.1 C
București
sâmbătă, decembrie 14, 2024

Ce este?

Ciclul de testare-învățare este un proces care transformă idei sau strategii potențial riscante, despre care top managementul nu este complet sigur, în cunoștințe utile care pot fi folosite pentru a genera progresul organizației. Mai precis, aceste cunoștințe pot fi aplicate dezvoltării de idei și produse, precum și strategiei generale de afaceri.

ciclul de testare-învățare
Ciclul testare – învățare

Beneficii

Modelul susține învățarea rapidă, prin colectarea și analizarea feedback-ului, astfel încât să determinați zonele care necesită îmbunătățiri. Acesta poziționează nevoile și circumstanțele utilizatorilor în centrul atenției, ghidând fiecare etapă a dezvoltării produsului. De asemenea, modelul vă ajută să crește gradul de înțelegere a produsului pe care îl dezvoltați, să utilizați mai eficient resursele și să reduceți riscurile potențiale.

Cum se utilizează?

Ciclul de Testare-Învățare are trei etape:

  • Etapa 1: Construirea – Scopul general al acestei faze este de a conduce un „experiment” pe care organizația îl va desfășura pentru a evidenția incertitudini legate de noile produse sau strategii. Aceasta implică determinarea metodelor care vor fi utilizate pentru a colecta datele necesare, precum și modul de testare al ipotezelor incerte. De exemplu, ar putea fi realizate interviuri cu angajații cheie sau ați putea sa apelați la chestionare. Rezultatele acestor acțiuni ar trebui să fie suficient de concludente încât să fie eliminate incertitudinile.
  • Etapa 2: Măsurarea – În această etapă organizația utilizează rezultatele experimentului pentru a analiza progresul și pentru a determina ce strategie să implementeze. Datele ar trebui să fie organizate într-un mod ușor de înțeles, fiind destinate unui public larg, și analizate pentru a decide dacă rezultatele arată anumite probleme. Aceste concluzii ar trebui prezentate într-un mod ușor de interpretat de către top management.
  • Etapa 3: Învățarea – În faza finală trebuie să se decidă dacă va fi implementată noua strategie sau dacă acesta trebuie revizuită. Organizația ar putea să discute cu actualii clienți sau cu părțile interesate pentru a determina modul în care cei din afara companiei percep decizia. Indiferent de decizia luată, aceasta ar trebui comunicată tuturor angajaților, astfel încât toți să o aplice. În plus, organizația trebuie să stabilească următoarele etape.

Instrumente complementare

Dacă echipa dumneavoastră dorește să construiască un business case pentru a lansa o strategie riscantă sau încearcă să ajungă la un consens în jurul unei probleme, Ciclul de Învățare-Testare poate ajuta la colectarea datelor pentru a eficientiza acest proces. Echipele care doresc să ajungă la un acord în jurul unui anumit proiect sau idee pot folosi Bucla de feedback pentru a obține un feedback despre produs. Aceasta le permite să determine relațiile dintre anumite caracteristici ale produsului sau serviciului și valoarea percepută de clienți. 

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit în permanență.

Utilizați instrumentul

Intrati in cont pentru a accesa continutul acestui instrument de management.
Daca nu aveti un cont, puteti crea rapid unul GRATUIT!

Login
 


Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!