24.2 C
București
duminică, august 14, 2022

Ce este?

Cele 7 surse pentru creșterea afacerii reprezintă un cadru de analiză strategică utilizat de manageri pentru a se asigura că toate părțile componente ale unei organizații funcționează în armonie. Este frecvent utilizat pentru a facilita schimbarea organizațională, pentru a implementa o nouă strategie sau a identifica zonele în care se pot avea în vedere schimbări viitoare dar și pentru a facilita fuziunea organizațiilor.

Beneficii

Deoarece, în managementul strategic, Modelul McKinsey nu reprezintă un set de instrucțiuni detaliate pas cu pas, ci este mai degrabă o metodologie generală aplicabilă pentru a verifica dacă o afacere este în echilibru, poate fi utilizat pentru diferite nevoi cu caracter strategic care apar la nivelul unei companii.

Modelul celor 7 surse pentru creșterea afacerii dezvoltat de McKinsey poate fi aplicat pentru: creșterea productivității și eficienței, monitorizarea unui proiect de schimbare, identificarea zonelor sau funcțiunilor care încetinesc ritmul de creștere al companiei, crearea unei noi strategii de afaceri, alinierea departamentelor în timpul fuziunilor sau achizițiilor, implementarea strategiilor de dezvoltare a angajaților, creșterea competitivității, identificarea zonelor ce prezintă noi oportunități de creștere.

Cum se utilizează?

Cele 7 surse de creștere a afacerii sunt grupate în două categorii, „elemente hard” și „elemente soft”:

Elemente hard – strategia, structura și sistemul:

  • Strategia: reprezintă planul organizației pentru construirea și menținerea unui avantaj competitiv pe piață
  • Structura: se referă la modul în care compania este organizată (departamente, echipe, proceduri și documente de raportare)
  • Sistemul: reprezintă activitățile și procedurile zilnice pe care angajații le întreprind pentru a-și îndeplini sarcinile

Elemente soft – valori comune, stil, personal, abilități:

  • Valori comune: reprezintă valorile de bază ale organizației, de obicei menționate în misiunea și viziunea companiei, valorile de bază sunt reflectate în cultura organizațională și prin etica generală a muncii
  • Stilul: se referă la stilul de conducere folosit în cadrul organizației
  • Personalul: reprezintă categoriile de angajați și nivelurile lor de expertiză
  • Abilități: se referă la competențele reale ale angajaților organizației

În timp ce elemente „hard” sunt destul de ușor de identificat și gestionat, cele patru elemente „soft” sunt mai puțin tangibile și sunt influențate de cultura organizațională. Cu toate acestea, trebuie să le fie acordată o atenție considerabilă, asemenea elementelor „hard”, pentru ca organizația să aibă succes. Cele șapte elemente ale modelului trebuie să fie în echilibru pentru ca organizația să aibă o performanță sporită.

Cele 7 surse de creștere a afacerii

Metodologiile și cadrele strategice tind să se schimbe în timp, dar principiile de bază ale strategiei de afaceri rămân aceleași, iar Cadrul celor 7 surse de creștere este un model de management dezvoltat pentru a facilita top managementului înțelegerea și proiectarea viziunii strategice.

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.

Utilizați instrumentul

Loading

Cum poți crește vizibilitatea afacerii tale?

spot_img

Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!