30.3 C
București
sâmbătă, august 13, 2022

Ce este?

Este un cadru pe care organizațiile îl pot utiliza pentru a identifica anumite strategii de inovare și îmbunătățire, fără a pierde din vedere performanța actuală. Acest model este util pentru stimularea inovației, prevenind în același timp tipul de stagnare organizațională observată în multe companii mature. Organizațiile trebuie să inoveze și să se schimbe pentru a rămâne competitive.

modelul orizonturilor de inovare
Orizonturi de inovare

Beneficii

Modelul Orizonturilor de Inovare vă ajută să gestionați diferitele perspective ale companiei și să îmbunătățiți comunicarea, arătând echipei dumneavoastră planul de inovare și obiectivele acestuia de-a lungul timpului –  rentabilitatea investiției, rezultate, profit etc. Prin urmare, modelul este excelent pentru managementul portofoliului și al strategiei de creștere, deoarece îl puteți folosi pentru a proiecta planurile de viitor ale companiei și a le comunica într-un mod simplu.

Cum se utilizează?

Modelul Orizonturilor de Inovare servește ca metodă de organizare pentru a dezvolta planuri strategice  care recunosc faptul că „fazele” sau „orizonturile” pot fi folosite ca trepte către o viziune și o oportunitate pe termen lung, favorabil perturbatoare a piețelor vizate. Cadrul este format din 3 „orizonturi”, fiecare având propriile caracteristici și strategii de dezvoltare.

Echipele care utilizează Modelul Orizonturilor pentru inovarea în afaceri și planificarea strategică pot urma câțiva pași care se suprapun pe fiecare dintre cele 3 orizonturi:

Orizontul 1: Identificați modelul de afaceri actual, produsele și serviciile care reprezintă afacerea de bază. Determinați cum îmbunătățiți treptat aceste domenii prin intermediul unor strategii de inovare și de afaceri. Inovațiile din această etapă constau de obicei în îmbunătățiri constante ale produselor, serviciilor și modelelor de afaceri actuale, dar care pun bazele oportunităților viitoare de creștere.

Orizontul 2: Reprezintă etapa de tranziție care se concentrează pe rezolvarea discrepanțelor dintre starea actuală (Orizontul 1) și cea ideală (Orizontul 3). În această etapă, afacerea trebuie să evalueze ce strategii de inovare și modele de afaceri vor perpetua status quo-ul, aducând în același timp organizația mai aproape de starea dorită. Scopul este de a investi în domenii importante pentru viitor, renunțând la procesele, procedurile, produsele și serviciile învechite care sunt înrădăcinate în trecut.

Orizontul 3: Orizontul trei include strategiile de inovare și oportunitățile dorite sau perturbatoare. În această etapă se stabilește ce produse, servicii sau modele de afaceri ar putea să nu fie  fezabile încă, dar care se dorește a fi îmbunătățite în viitor.

Pentru a dezvolta strategii de inovare este de obicei recomandat să definiți mai întâi Orizontul 1, deoarece este cel mai apropiat de realitatea actuală și oferă o imagine instantanee a stării actuale. În etapa următoare trebuie să definiți viziunea și obiectivele viitoare și să identificați modul în care acestea diferă de funcțiile actuale ale organizației. În procesul de inovare, mulți strategi cred că cele trei etape nu apar succesiv, ci că succesul și creșterea afacerii rezultă atunci când toate trei au fost aplicate și executate simultan.

Modelul Orizonturilor de Inovare folosește un template care organizează obiectivele companiei în cele trei orizonturi, aplicând de obicei regula 70-20-10. Această regulă prevede că 70% din resursele și eforturile de inovare ale organizației ar trebui să fie alocate identificării operațiunilor de afaceri actuale (obiectivele Orizontului 1). Acordați o atenție deosebită acestei etape, deoarece organizația trebuie să își valorifice punctele forte actuale pentru a optimiza afacerea curentă. Un procent de 20% din eforturi ar trebui să fie dedicat orizontului 2. Echipa ar trebui să creeze un plan de acțiune care să facă legătura între Orizontul 1 și 3. Restul de 10% ar trebui să fie dedicat pe Orizontului 3. Astfel, puteți dezvolta strategii de inovare eficiente care vă vor ajuta să vă creșteți afacerea într-un mod armonios.

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit în permanență.

Utilizați instrumentul

Loading

Strategii de inovare Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Amet commodo nulla facilisi nullam. Semper feugiat nibh sed pulvinar. Gravida in fermentum et sollicitudin ac. A erat nam at lectus urna duis convallis. Sem fringilla ut morbi tincidunt augue. Eget lorem dolor sed viverra ipsum nunc aliquet bibendum. Ipsum consequat nisl vel pretium lectus quam id leo in. Quis lectus nulla at volutpat diam ut venenatis tellus in. Id faucibus nisl tincidunt eget. Eget duis at tellus at urna condimentum. Id volutpat lacus laoreet non curabitur gravida arcu ac. Felis eget nunc lobortis mattis aliquam faucibus. Euismod elementum nisi quis eleifend. Adipiscing elit pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus. Vivamus at augue eget arcu dictum varius duis at. Ornare arcu dui vivamus arcu felis bibendum ut tristique et. Sed augue lacus viverra vitae congue eu consequat ac felis. Pulvinar sapien et ligula ullamcorper malesuada proin. Purus semper eget duis at. Volutpat odio facilisis mauris sit. Id diam maecenas ultricies mi eget mauris pharetra et ultrices. Ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit duis. Orci porta non pulvinar neque laoreet suspendisse interdum consectetur. Etiam sit amet nisl purus. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Amet commodo nulla facilisi nullam. Semper feugiat nibh sed pulvinar. Gravida in fermentum et sollicitudin ac. A erat nam at lectus urna duis convallis. Sem fringilla ut morbi tincidunt augue. Eget lorem dolor sed viverra ipsum nunc aliquet bibendum. Ipsum consequat nisl vel pretium lectus quam id leo in. Quis lectus nulla at volutpat diam ut venenatis tellus in. Id faucibus nisl tincidunt eget. Eget duis at tellus at urna condimentum. Id volutpat lacus laoreet non curabitur gravida arcu ac.

Cum poți crește vizibilitatea afacerii tale?

spot_img

Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!