4.2 C
București
joi, decembrie 5, 2024

Ce este?

Strategia de content marketing este creată cu intenția de a formula și de a difuza continuu conținut unic despre un produs sau serviciu care este relevant pentru client. Contribuie la creșterea vânzărilor și economisește bani și timp petrecut pentru dezvoltarea de strategii care nu sunt bine primite de client. Ajută la îmbunătățirea loialității clienților prin crearea de conținut de marketing pe care aceștia îl percep a fi mai personal.

content marketing, marketing conținut, strategia de content marketing

Beneficii

De obicei, strategia de content marketing este folosită pentru a atrage mai multă atenție asupra organizației, pentru a extinde baza de clienți, pentru a crește vânzările în mediul online, pentru a promova imaginea anumitor produse în mediul online sau pentru a crea mai multă vizibilitate brandului.

Cum se utilizează?

Pentru a construi o relație puternică trebuie să creați și să distribuiți conținut captivant pentru clienții dumneavoastră, cum ar fi:

  • Articole: distribuirea de conținut informativ pe blogul companiei cu privire la produsele sau serviciile ofertate; vă asigurați astfel că informațiile despre produse / servicii sunt comunicate constant clienților.
  • E-books: materiale cu elemente vizuale, cu prezentând caracteristicile, beneficiile și avantajele produselor sau serviciilor companiei.
  • Ghiduri (scrise sau video): instrucțiuni simple, clare de utilizare a produsului sau serviciului.
  • Rapoarte: materiale cu un conținut similar celui folosit în e-books, dar cu mai puține elemente vizuale.
  • Infografice: informații prezentate grafic despre produs sau serviciu.
  • Studii de caz: povești de succes reale ale clienților, evidențiind valoarea și beneficiile produsului oferit.

Pentru a determina succesul strategiei de content marketing, echipa poate lua în considerare utilizarea următorilor indicatori: 

  • Notorietatea brandului și vizibilitatea: determinați cât de familiarizat este publicul țintă cu organizația și cu ceea ce oferiți. O modalitate de a face acest lucru este prin monitorizarea numărului de accesări ale website-ului companiei, a timpului petrecut de vizitatori pe site, a numărului de solicitări de informații suplimentare legate produsele sau serviciile din oferta companiei.
  • Atitudinea clienților față de brand: monitorizați feedback-ul pe care organizația îl primește despre produsele sau serviciile oferite. Evaluați rating-ul produselor și analizați comentariile legate de calitatea acestora. Identificați prezența brandului în mediul online (cât de mult se vorbește despre companie față de competitori în social media, pe câte rețele de socializare este prezent brandul etc.) O astfel de analiză, va ajuta organizația să evalueze probabilitatea achizițiilor viitoare ale ofertei. 
  • Datele demografice ale bazei de clienți: clienții diferiți din punct de vedere demografic ar putea avea obiceiuri de cumpărare diferite sau pot răspunde într-un mod favorabil la un anumit tip de promovare.
  • Vânzările: indicatorii utilizați frecvent se referă la timpul petrecut de vizitatori pe site, durata de timp de la înregistrarea unui utilizator pe site până la plasarea unei comenzi, frecvența achizițiilor, numărul de clienți care se întorc etc.
  • Inovație: analizați dacă campaniile de marketing pe canalele social media generează interesul clienților și conversații între aceștia. Un instrument pe care îl puteți folosi în acest sens este spotting trend pe Twitter sau Google Trends.

Instrumente complementare

Strategia de content marketing necesită instrumente de analiză a tendințelor, precum și utilizarea unui software pentru a colecta toate datele menționate mai sus. Numeroase instrumente sunt disponibile online pentru a sprijini eforturile asociate unei strategii de content marketing, printre cele mai populare este Google Analytics.

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.

Utilizați instrumentul

Intrati in cont pentru a accesa continutul acestui instrument de management.
Daca nu aveti un cont, puteti crea rapid unul GRATUIT!

Login
 


Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!