21.2 C
București
vineri, august 12, 2022

Ce este?

Cadrul de inovare în zonele neabordate ajută la identificarea și crearea unor oportunități de piață complet noi, în afara piețelor și modelelor de afaceri existente. Mai exact, zonele neabordate încă sunt definite ca fiind nevoile pieței sau ale clienților care nu au fost încă adresate de soluțiile existente, dar care ar putea fi satisfăcute prin crearea unui nou produs sau serviciu.

inovare în zonele neabordate
Inovarea în zone neabordate încă

Beneficii

Principalele beneficii sunt date de capacitatea de a surprinde clienții actuali și potențiali, precum și competiția, cu idei de produse si servicii noi ce permit captarea unor piețe suplimentare, cu potențial de dezvoltare accelerată, în care compania va beneficia de PR, rentabilitate crescută și avantajul primului intrat pe piață.

Cum se utilizează?

Identificați zonele de inovare

Zonele de inovare ar trebui definite în funcție de ceea ce prețuiesc clienții. Acestea cuprind nevoile clienților de pe piețele existente (nevoi care care nu sunt adresate suficient), nevoile clienților de pe piețele în care compania nu activează sau nevoile care vor apărea atunci când se va deschide o nouă piață. O organizație trebuie să fie conștientă de schimbările necesare atunci când identifică anumite probleme ale clienților și care necesită investiții în resurse-cheie sau în crearea unui nou model de afaceri.

Explorați zonele de inovare

Odată ce nevoia a fost identificată părțile interesate trebuie să efectueze o sesiune de brainstorming pentru a stabili potențialele modalități prin care pot satisface nevoile clienților, modul prin care noul produs sau serviciu adaugă valoare organizației, ce resurse sunt necesare (resurse umane, tehnologice etc.), cum se pot investi resursele într-un mod durabil și cum poate conecta noul model de afaceri la cel existent. Este esențial să existe un plan clar pentru implementarea inovației, eventual printr-un proiect pilot.

Implementați planul de inovare

Înainte de a realiza planul este recomandat să investiți resurse la scară mică pentru a testa diferite ipoteze care sunt critice pentru plan. După efectuarea unui test de fezabilitate șansele de reușită cresc semnificativ. Odată ce planul complet este stabilit determinați dacă procesul poate fi îmbunătățit. Stabiliți dacă există o modalitate prin care noua oportunitate poate fi integrată în modelul de afaceri actual sau dacă se va desfășura ca o entitate separată, pentru a asigura succesul.

Pentru a-și ghida angajații prin etapele procesului de inovare în zonele neabordate managerii trebui să aibă în vedere implică schimbări de strategie, gândire și design organizațional.

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.

Utilizați instrumentul

Loading

Cum poți crește vizibilitatea afacerii tale?

spot_img

Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!