30.3 C
București
sâmbătă, august 13, 2022

Ce este?

Modelul competiției pe bază de valoare a fost dezvoltat de Michael Treacy și Fred Wiersema și sugerează că, pentru a fi viabilă, o companie trebuie să aibă succes în trei arii cheie: Cunoașterea detaliată a clienților, Leadership-ul de produs și Excelența operațională. În plus, dacă o organizație dorește să devină lider de piață, trebuie să exceleze într-unul dintre aceste domenii.

definirea tipului de concurența,
cunoașterea clientului, leadership de produs
Modelul competiției pe bază de valoare

Beneficii

Modelul poate fi aplicat în orice stadiu de dezvoltare al organizației. Indiferent dacă sunteți un start-up sau o multinațională consacrată acest instrument de management vă ajută să vă concentrați asupra obiectivelor afacerii. O organizație care dorește să-și definească direcția și să obțină rapid un avantaj competitiv poate folosi acest instrument.

Odată ce și-a stabilit aria în care dorește să exceleze pentru a obține poziția de lider organizația poate transforma aceasta poziționare într-un crez încorporat în viziunea și cultura organizațională pentru ca angajații să rezoneze cu direcție de acțiune și să acționeze pentru a o susține. O astfel de poziționare de valoare a companiei poate deveni rațiunea sa de a fi, iar acest lucru vă poate oferi nu numai un avantaj competitiv, ci și unul social.

Cum se utilizează?

Dacă o organizație dorește să devină lider de piață trebuie să exceleze într-unul dintre aceste domenii: 

  • Leadership de produs – se referă la inovare, la dobândirea poziției de lider în domeniul de activitate pe baza dezvoltării de produse noi. Adesea, această dimensiune este o provocare pentru companii, deoarece necesită investiții semnificative în cercetarea și dezvoltarea de produse, precum și investiții continue pentru a rămâne cu un pas înaintea concurenței.
  • Excelență operațională – se bazează pe principiul preț mic – servicii performante. Pentru a fi lider în această dimensiune, compania acționează folosind strategii ce combină prețul și caracterul avantajos al produselor / serviciilor.
  • Cunoașterea clientului – se referă nu numai la înțelegerea deplină a nevoilor și dorințelor clientului dar și la depășirea acestora prin furnizarea unor soluții exhaustive.

Întrucât este dificil pentru o companie să exceleze în toate aceste trei arii este recomandat ca organizația să se concentreze pe un singură pentru a dobândi statutul de lider de piață.

Instrumente complementare

Companiile care doresc să-și îmbunătățească poziția pe piață dezvoltând relațiile cu clienții proprii pot să realizeze diverse sondaje, pentru a obține informații suplimentară utile în completarea Modelului competiției pe bază de valoare.

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.

Utilizați instrumentul

Loading

Cum poți crește vizibilitatea afacerii tale?

spot_img

Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!