32.9 C
București
sâmbătă, august 13, 2022

Ce este?

Mixul de influență asupra deciziilor de cumpărare este un instrument care îi ajută pe marketeri să se gândească la impactul rețelelor de socializare asupra clienților, pentru a-i ajuta să dezvolte o strategie de marketing de succes. Există trei factori principali care influențează deciziile clienților: preferințele anterioare, informațiile de la marketeri și contribuțiile altor persoane.

influență asupra deciziilor de cumpărare, social media, cumparare social media
Cei 3 factori de influență a deciziilor clienților

Beneficii

Noutatea, simplitatea și relevanța. Comparativ cu abordările tradiționale, modelul dezvăluie ceea ce influențează cu adevărat clienții și oferă o nouă perspectivă asupra modului de luare a deciziilor de consum și de marketing, precum și din punctul de vedere al dezvoltării unor strategii de afaceri mai eficiente.

Modul în care consumatorii iau decizii de cumpărare s-a schimbat profund, dar abordarea fundamentală în marketing cu privire la comportamentul consumatorilor nu a fost suficient adaptată ritmului acestei schimbări. Atunci când clienții își bazează deciziile de cumpărare pe recenzii de la alți utilizatori, opinii ale experților ușor de accesat sau ale influencer-ilor, pe aplicații de comparare a prețurilor și alte tehnologii emergente, totul se schimbă.

Cum se utilizează?

Potrivit teoriei asociate mixului de influență asupra deciziilor de cumpărare cu cât o persoană este mai influențată de unul dintre factorii de mai jos, cu atât mai puțină influență vor avea ceilalți factori asupra deciziei de achiziție. Astfel, pentru a crește eficiența eforturilor de marketing ale unei companii în a influența deciziile de cumpărare este important să identificăm care este cel mai influent factor, apoi să elaborăm o strategie de marketing care să se adreseze acelui factor. Cei trei factori care influențează decizia unui consumator sunt:

  1. Preferințele anterioare: aceste achiziții prezintă, de obicei, un risc scăzut, datorită obișnuinței și experienței anterioare cu un produs. Acest factor are o importanță mai mare, în principal, în cazul achizițiilor de rutină, cum ar fi cumpărarea de alimente sau produse de îngrijire a locuinței.
  2. Informații de la marketeri: acest factor de influență a deciziei de cumpărare se aplică în general achizițiilor de bunuri de folosință îndelungată sau de lux (mașini, bijuterii etc.) și poate fi ușor controlat prin campanii de marketing. De asemenea, este folosit pentru a convinge clienții să renunțe la brand-urile cu care sunt obișnuiți și să încerce ceva nou.
  3. Contribuția altor persoane: acest al treilea factor este cel facilitat de transmiterea informațiilor prin rețelele de socializare și de influența mediului online, în general. Consumatorii potențiali caută recenzii online atunci când vor să facă o achiziție relativ importantă, de exemplu în cazul telefoanelor mobile sau a produselor electrocasnice. Aceștia vor să se asigure că produsele pe care le cumpără vor avea un nivel ridicat de fiabilitate, calitate și funcționalitate și alocă timp pentru a afla aceste informații.

O companie ar trebui să identifice ce tip de strategie de marketing va funcționa cel mai bine pentru produsul pe care încearcă să-l vândă. Odată ce acest lucru este determinat, compania va trebui să dezvolte o strategie de marketing potrivită pornind de la descrierea factorilor de influență și de la modul în care acești factori se aliniază cel mai bine cu produsul ofertat. Identificând modul în care consumatorii vor lua decizia de cumpărare va face mult mai ușor stabilirea celei mai bune strategii de marketing.

Instrumente complementare

Echipele de marketing ar trebui să analizeze ce factori influențează clienții în procesul de achiziție. Sondaje și focus-grupuri pot fi utilizate pentru a obține astfel de informații și date care să confere asistență suplimentară atunci când utilizați acest model. Instrumentul ajută marketerii să dezvolte și să genereze idei cu privire la cel mai bun mod de a influența și a atrage clienți prin intermediul rețelelor de  socializare și a altor canale online.

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.

Utilizați instrumentul

Loading

Cum poți crește vizibilitatea afacerii tale?

spot_img

Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!