30.9 C
București
luni, august 8, 2022

Ce este?

Oferind companiilor o modalitate de a evalua țările în ceea ce privește diferențele dintre ele, cadrul CAGE identifică distanțele culturale, administrative, geografice și economice dintre țările pe care companiile ar trebui să le abordeze atunci când elaborează strategii internaționale.

ieșirea pe piețe externe
Cadrul CAGE – analiza diferențelor semnificative

Beneficii

Analiza CAGE este utilă pentru a crea perspective asupra diferențelor cheie dintre piața de origine a unei companii și o piața nouă pe care intenționează să pătrundă. O astfel de analiză permite companiilor să evalueze dezirabilitatea unei piețe externe în mod organizat (desk research și interviuri), făcând mult mai simplă elaborarea de produse, servicii și de concepte de suport care rezonează cu nevoile și dorințele pieței target.

Cum se utilizează?

Cadrul CAGE structurează în patru categorii diferențele legate de modul în care se fac afaceri pe piață țintă dintr-o anumită țară comparativ cu piața curentă, fapt ce ajută la simplificarea analizei. Diferențele sunt culturale, administrative, geografice și economice și oferă o viziune mai largă asupra „distanței” dintre țări:

  • Distanța culturală: se referă la normele culturale, valorile și credințele sociale, cunoscute și sub numele de „reguli nescrise”, care modelează comportamentul indivizilor și organizațiilor. Pot fi mentalități diferite în ceea ce privește globalizarea și puterea economiei de piață, care au consecințe importante atât din punctul de vedere al reglementările comerciale, cât și în privința atitudinilor generale față de modul în care este condus un business.
  • Distanța administrativă: se referă la diferențele istorice și politice dintre țări, în special în cazul celor care nu împărtășesc legături coloniale. De asemenea, lipsa monedei comune, ostilitățile politice și corupția sunt factori care contribuie la creșterea distanței administrative.
  • Distanța geografică: se referă nu numai la distanța fizică dintre două țări, ci și la dimensiunea unei țări indiferent dacă aceasta are granițe cu vecini ostili sau neostili, la accesul pe care îl are la diferite rute comerciale, cum ar fi cele maritime precum și alte caracteristici topografice. Oricare dintre aceste atribute poate reprezenta o distanțare geografică și poate îngreuna relațiile de business.
  • Distanța economică: este dată de costul forței de muncă și de diferențele în ceea ce privește puterea de cumpărare. Pentru o companie dintr-o țară cu o economie prosperă este mai dificil să pătrundă pe piața unei țări mai sărace și să aibă succes acolo, dar nu imposibil.

Instrumente complementare

Analiza diferențelor semnificative este un instrument important pentru echipele de planificare strategică care doresc să-și extindă business-ul la nivel internațional și care caută să dezvolte un nivel mai profund de înțelegere în raport cu o anumită piață. 

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.

Utilizați instrumentul

Loading

Cum poți crește vizibilitatea afacerii tale?

spot_img

Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!