Ce este?
Modelul Segmentare-Concentrare-Poziționare (SCP) este un instrument de marketing care poate fi folosit pentru a susține poziționarea pe piață a produselor sau serviciilor companiei, care urmează a fi promovate. Modelul SCP ajută echipa de marketing să dezvolte materiale personalizate care comunică valoarea și beneficiile ofertei companiei către un anumit segment al pieței.
Beneficii
Modelul SCP este util atunci când se creează planuri de comunicare de marketing, deoarece ajută marketerii să prioritizeze propunerile, apoi să dezvolte și să livreze mesaje personalizate și relevante pentru a interacționa cu diferite segmente de public.
Cum se utilizează?
Modelul SCP presupune parcurgerea a trei etape:
1: Segmentarea pieței – identificați clienții potențiali, acei consumatori care au nevoie sau ar putea beneficia de produsul sau serviciul oferit de companie. Acest proces permite echipei de marketing să înțeleagă mai clar nevoile pieței și să promoveze produsele / serviciile prin mesaje bine direcționate și eficiente în atragerea de noi clienți. Piața poate fi împărțită pe criterii demografice (vârstă, sex, venit, locație, ocupație etc.), psihologice (hobby-uri, tip de personalitate etc.) sau asociate stilului de viață (surse de divertisment, destinații de vacanță etc.), credințe și valori (religie, politică, cultură etc.), etape ale vieții (adulți, vârstnici, adolescenți etc.), regiunea geografică (țară, regiune, localitate etc.), comportament (achiziții anterioare, loialitatea față de brand etc.) sau valoarea beneficiului obținut ca urmare a achiziționării produsului sau serviciului (NSP este unul din instrumentele utilizabile în a evalua această valoare).
2: Poziționarea produsului – definiți segmentul de piață cel mai rentabil din perspectiva costului de promovare și a veniturilor generate; este important că această analiză să includă și dimensiunea actuală a segmentului, precum și potențialul de creștere a acestuia. De asemenea, stabiliți dacă produsele sau serviciile oferite de organizație vor putea să răspundă nevoilor acestui segment de piață și dacă potențialii clienți vor fi receptivi la mesajele de promovare. Asigurați-vă că piața a fost împărțită în mod corect (ar trebui să existe diferențe calitative sau cantitative între segmente).
3: Atragerea clienților – puneți accent pe acele caracteristici ale produselor și serviciilor promovate care sunt percepute ca fiind valoroase pentru acel segment de clienți. În prealabil, identificați care sunt nevoile clienților target și ce doresc să obțină prin utilizarea produselor sau serviciilor oferite de organizație, pentru a evidenția în mesajul de promovare cum răspunde compania acestor dorințe prin produsele și serviciile sale.
Instrumente complementare
Modelul Segmentare-Concentrare-Poziționare poate fi completat de modelul de poziționare pe piață a produsului sau de o propunere de valoare, pentru a identifica modul în care fiecare segment de piață va răspunde la mesajele de promovare create.
În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.
Utilizați instrumentul
Intrati in cont pentru a accesa continutul acestui instrument de management.
Daca nu aveti un cont, puteti crea rapid unul GRATUIT!