32.9 C
București
sâmbătă, august 13, 2022

Ce este?

Analiza punctelor nevralgice sau Metoda PAINstorming este bazată pe o formă concentrată de brainstorming, care permite echipei de inovare să abordeze critic problemele cu care se confruntă o industrie, mediul de afaceri, baza de clienți sau un anumit produs sau serviciu. Echipa încearcă să descopere sistematic punctele dureroase ale experienței clienților cu produsul sau serviciul oferit.

metoda painstorming, inovare, problemele clienților

Beneficii

Metoda PAINstorming permite membrilor echipei să înțeleagă comportamentul, problemele, așteptările și nevoile nesatisfăcute ale clienților. Totodată, ajută la explorarea ipotezelor stabilite și identificarea punctelor slabe.

Cum se utilizează?

Atunci când vă angajați în procesul de PAINstorming încurajați-vă echipa să se gândească numai la probleme care pot fi rezolvate. Nu le cereți membrilor echipei să genereze „soluții” creative la probleme care, chiar și atunci când sunt rezolvate, nu oferă niciun beneficiu real clienților, organizației sau industriei. Determinați dacă resursele curente sunt utilizate în mod impropriu sau ineficient, ce piețe noi pot fi explorate, dacă există reclamații din partea clienților sau dacă sunt sugestii de îmbunătățire, precum și dacă anumite caracteristici ale produselor cauzează probleme clienților.

PAINstorming -ul constă în parcurgerea a patru pași, care ar trebui efectuați în următoarea ordine:

  • Pasul 1: Definiți problemele clienților – Stabiliți căile de îmbunătățire a problemelor cu care se confruntă clientul. Gândiți-vă critic la ce inovații suplimentare ar putea atrage mai mult baza de clienți pe care o deservește organizația.
  • Pasul 2: Identificați aria de implicare – Luați în considerare ce obiective au clienții și cum anume produsul sau serviciul îi poate ajuta în atingerea acestora.
  • Pasul 3: Identificați noi perspective – Determinați ce proceduri, sarcini și dispozitive sunt utilizate în prezent pentru a ajuta clienții în desfășurarea activităților lor și cum încearcă aceștia sa le evite. 
  • Pasul 4: Identificați nevoile reale – Gândiți-vă la motivul pentru care clienții folosesc aceste procese și dispozitive în mod diferit decât cel prestabilit. Stabiliți care este cauza principală a „disconfortului” lor. Pentru a determina acest lucru luați în considerare ce nevoi ale clienților nu sunt satisfăcute în prezent, ce probleme au în situația actuală și ce își doresc cu adevărat clienții de la produsele sau serviciile pe care le achiziționează. În plus, analizați ce strategii adoptă clienții pentru a ocoli caracteristicile de care sunt nemulțumiți în utilizarea produselor sau serviciilor curente.

Instrumente complementare

Analiza PAINstorming constă în enumerarea și clasificarea problemelor. Prin urmare, pentru a genera idei, echipa va trebui să folosească instrumente și template-uri pentru a ține evidența acestora.

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.

Utilizați instrumentul

Loading

Cum poți crește vizibilitatea afacerii tale?

spot_img

Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!