15 C
București
joi, octombrie 30, 2025

Ce este?

Creșterea atașamentului față de brand implică o diagramă care arată cele cinci etape succesive pe care consumatorii le parcurg în interacțiunea cu un brand. Cu cât consumatorii țintă avansează pe nivelurile piramidei, cu atât loialitatea clienților față de brand este mai mare, determinând implicit venituri potențiale mai mari pentru companie. Ca instrument fundamental al unei strategii de marketing mai ample, scopul Piramidei atașamentului față de brand este de a transfera cât mai mulți clienți către în vârful piramidei, făcându-i clienți fideli ai companiei.

loialitatea clienților, atașament brand, piramida brand
Piramida creșterii atașamentului față de brand

Beneficii

Valoarea brandului este de fapt plus valoarea pe care o aduce unui produs brand-ul asociat acestuia. Capitalul de imagine al unei companii reflectă valorile care sunt importante pentru consumatori. Cele două concepte sunt legate de accentul pus pe creșterea loialității clienților. Dar, ceea ce transformă brand-ul într-un obiectiv cheie pe care orice companie ar trebui să-l aibă este legătura directă dintre valoarea brandului și impactul financiar pe care clienții loiali unui brand îl au asupra unei organizații în ansamblu. Pentru a construi un brand puternic, trebuie să modelați modul în care clienții se raportează la produsele și serviciile companiei.

Efortul de creștere a capitalului de imagine și a loialității clienților, pe lângă faptul că ajută la construirea unui brand puternic, oferă în același timp o perspectivă asupra a ceea ce clienții doresc și așteaptă de la compania dumneavoastră.

Cum se utilizează?

Ca instrument fundamental al unei strategii de marketing mai ample, scopul este de a muta cât mai mulți consumatori în vârful piramidei brandului. Nivelurile piramidei sunt următoarele:

  • PrezențaPrimul nivel reprezintă cunoștințele minime, conștientizarea sau atașamentul consumatorului față de brand, produsele sau serviciile cărora le este asociat brandul și modul în care acestea ar răspunde nevoilor lor.
  • RelevanțaLa următorul nivel, consumatorii încep să compare prețul cu cel al altor branduri, pentru a determina valoarea produselor sau serviciilor oferite și cât de bine se potrivesc nevoilor lor.
  • PerformanțaLa al treilea nivel, consumatorii recunosc și creează o conexiune cu un brand și manifestă interes față caracteristicile și beneficiile sale.  
  • AvantajulAl patrulea nivel se caracterizează prin recunoașterea de către consumatori a faptului că produsele, serviciile și beneficiile unui brand sunt superioare altora și formarea unui atașament emoțional față de acesta.
  • AtașamentulÎn cel de-al cincilea nivel consumatorii au dezvoltat o legătură puternică cu brandul, excluzând alte branduri, după ce au ajuns la concluzia că produsele și serviciile sale le depășesc toate celelalte și chiar devin promotori ai brandului.

Un plan de marketing trebuie să proiecteze în mod clar abordările care vor direcționa eficient grupurile țintă de consumatori în partea de sus a piramidei și să personalizeze inițiativele pentru a facilita trecerea către de la un nivel la altul.

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.

Utilizați instrumentul

Intrati in cont pentru a accesa continutul acestui instrument de management.
Daca nu aveti un cont, puteti crea rapid unul GRATUIT!

Login
 


Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!