15 C
București
joi, octombrie 30, 2025

Ce este?

Este un cadru pe care organizațiile îl pot utiliza pentru a identifica anumite strategii de inovare și îmbunătățire, fără a pierde din vedere performanța actuală. Acest model este util pentru stimularea inovației, prevenind în același timp tipul de stagnare organizațională observată în multe companii mature. Organizațiile trebuie să inoveze și să se schimbe pentru a rămâne competitive.

modelul orizonturilor de inovare
Orizonturi de inovare

Beneficii

Modelul Orizonturilor de Inovare vă ajută să gestionați diferitele perspective ale companiei și să îmbunătățiți comunicarea, arătând echipei dumneavoastră planul de inovare și obiectivele acestuia de-a lungul timpului –  rentabilitatea investiției, rezultate, profit etc. Prin urmare, modelul este excelent pentru managementul portofoliului și al strategiei de creștere, deoarece îl puteți folosi pentru a proiecta planurile de viitor ale companiei și a le comunica într-un mod simplu.

Cum se utilizează?

Modelul Orizonturilor de Inovare servește ca metodă de organizare pentru a dezvolta planuri strategice  care recunosc faptul că „fazele” sau „orizonturile” pot fi folosite ca trepte către o viziune și o oportunitate pe termen lung, favorabil perturbatoare a piețelor vizate. Cadrul este format din 3 „orizonturi”, fiecare având propriile caracteristici și strategii de dezvoltare.

Echipele care utilizează Modelul Orizonturilor pentru inovarea în afaceri și planificarea strategică pot urma câțiva pași care se suprapun pe fiecare dintre cele 3 orizonturi:

Orizontul 1: Identificați modelul de afaceri actual, produsele și serviciile care reprezintă afacerea de bază. Determinați cum îmbunătățiți treptat aceste domenii prin intermediul unor strategii de inovare și de afaceri. Inovațiile din această etapă constau de obicei în îmbunătățiri constante ale produselor, serviciilor și modelelor de afaceri actuale, dar care pun bazele oportunităților viitoare de creștere.

Orizontul 2: Reprezintă etapa de tranziție care se concentrează pe rezolvarea discrepanțelor dintre starea actuală (Orizontul 1) și cea ideală (Orizontul 3). În această etapă, afacerea trebuie să evalueze ce strategii de inovare și modele de afaceri vor perpetua status quo-ul, aducând în același timp organizația mai aproape de starea dorită. Scopul este de a investi în domenii importante pentru viitor, renunțând la procesele, procedurile, produsele și serviciile învechite care sunt înrădăcinate în trecut.

Orizontul 3: Orizontul trei include strategiile de inovare și oportunitățile dorite sau perturbatoare. În această etapă se stabilește ce produse, servicii sau modele de afaceri ar putea să nu fie  fezabile încă, dar care se dorește a fi îmbunătățite în viitor.

Pentru a dezvolta strategii de inovare este de obicei recomandat să definiți mai întâi Orizontul 1, deoarece este cel mai apropiat de realitatea actuală și oferă o imagine instantanee a stării actuale. În etapa următoare trebuie să definiți viziunea și obiectivele viitoare și să identificați modul în care acestea diferă de funcțiile actuale ale organizației. În procesul de inovare, mulți strategi cred că cele trei etape nu apar succesiv, ci că succesul și creșterea afacerii rezultă atunci când toate trei au fost aplicate și executate simultan.

Modelul Orizonturilor de Inovare folosește un template care organizează obiectivele companiei în cele trei orizonturi, aplicând de obicei regula 70-20-10. Această regulă prevede că 70% din resursele și eforturile de inovare ale organizației ar trebui să fie alocate identificării operațiunilor de afaceri actuale (obiectivele Orizontului 1). Acordați o atenție deosebită acestei etape, deoarece organizația trebuie să își valorifice punctele forte actuale pentru a optimiza afacerea curentă. Un procent de 20% din eforturi ar trebui să fie dedicat orizontului 2. Echipa ar trebui să creeze un plan de acțiune care să facă legătura între Orizontul 1 și 3. Restul de 10% ar trebui să fie dedicat pe Orizontului 3. Astfel, puteți dezvolta strategii de inovare eficiente care vă vor ajuta să vă creșteți afacerea într-un mod armonios.

În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit în permanență.

Utilizați instrumentul

Intrati in cont pentru a accesa continutul acestui instrument de management.
Daca nu aveti un cont, puteti crea rapid unul GRATUIT!

Login
 


Descoperă Management PRO!

Distribuie instrument!

spot_img

Descoperă alte instrumente

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!