Ce este?
Metoda pălăriilor gânditoare este un instrument strategic care eficientizează procesul creativ de dezvoltare a unui nou produs sau serviciu. Utilitatea acestui concept este dată de faptul că asigura un cadru de inovare în care cei implicați sunt motivați să-și analizeze opțiunile dintr-o perspectivă complet diferită de cea pe care ar folosi-o în mod normal. Metoda pălăriilor gânditoare este cel mai eficient utilizată în echipă, în cadrul ședințelor de grup, deși poate fi folosită și individual.

Beneficii
Metoda pălăriilor gânditoare oferă echipei o structură clară și ușor de înțeles asupra procesului de dezvoltare a unui nou produs sau serviciu, aduce plus valoare în procesul de inovare, facilitând evitarea unor riscuri potențiale (refuzul top managementului, lipsa unui plan de rezervă, adoptarea unei idei lipsite de creativitate). Metoda pălăriilor gânditoare permite fiecărui membru al echipei să vizualizeze fiecare opțiune din mai multe perspective diferite în același timp.
Cum se utilizează?
În completarea formularului analizați ideile propuse din cele șase perspective:
- Pălăria albă – Această pălărie presupune ca echipa să-și concentreze efortul asupra colectării informațiilor disponibile cu privire produsele și serviciile dezvoltate anterior. Cu aceste informații, luați în considerare ceea ce poate fi îmbunătățit, schimbat sau învățat, stabilind modalități de a diminua punctele slabe ale produselor sau serviciilor existente.
- Pălăria roșie – Această pălărie permite echipei să-și folosească intuiția în raport cu ideea propusă. Luați în considerare reacțiile emoționale ale clienților vis-a-vis de produsul sau serviciul dvs., gândindu-vă în mod specific la modul în care ar reacționa fără să cunoască raționamentul și planificarea din spatele acestuia. Enumerați modurile în care clientul ar putea reacționa emoțional în raport cu noua idee.
- Pălăria neagră – Această pălărie forțează echipa să se gândească la implicațiile negative pe care le-ar putea avea produsul sau serviciul. Abordarea din această perspectivă permite echipei să identifice caracteristicile inutile ale produsului și să elimine, să schimbe sau să creeze planuri de rezervă. Enumerați atât implicațiile efective, cât și pe cele posibile ale noii idei, concept sau produs.
- Pălăria albastră – Aceasta este pălăria purtată de liderul echipei de inovare. Cel care poartă această pălărie este considerat, în mod deosebit, responsabil pentru direcționarea liniei de gândire către orice culoare este necesară la momentul respectiv (negru, verde etc.) și definește regulile de bază pentru ca echipa să evalueze ideea folosind această tehnică.
- Pălăria verde – Această pălărie permite echipei să se gândească într-un mod creativ la produsul sau serviciul aflat în curs de dezvoltare. Echipa poate propune soluții pentru potențialele probleme într-o manieră liberă; membrii echipei nu ar trebui să judece ideile cuiva. Propuneți idei creative, neconvenționale.
- Pălăria galbenă – Această pălărie se concentrează pe avantajele produsului sau serviciului. Stabiliți valoarea adăugată a produsului, precum și beneficiile oferite. Această perspectivă va fi utilă pentru menținerea moralului echipei ridicat. Enumerați beneficiile și valoarea noii idei.
Utilizați instrumentul
În cele ce urmează veți putea aplica acest instrument pe specificul propriei companii. După salvarea rezultatului (intermediar sau final), acesta va fi trimis pe email persoanei care a completat, iar pentru utilizatorii logați acesta poate fi accesat într-un dashboard propriu, unde formularul poate fi ajustat și îmbunătățit in permanență.
Intrati in cont pentru a accesa continutul acestui instrument de management.
Daca nu aveti un cont, puteti crea rapid unul GRATUIT!
